خیبر، یک امتحان برای استاندار لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند روزی‌ است خبرهایی مبنی بر فروش امتیاز خیبر خرم‌آباد در لیگ یک فوتبال باشگا‌ه‌های کشور به گوش می‌رسد.
خیبر با وجود مشکلات مالی فراوان توانست با تلاش کادر فنی و بازیکنان سخت‌کوش خود در لیگ یک باقی بماند. صعود این تیم به لیگ در سال گذشته، باعث شد امید تازه‌ای در جوانان فوتبالیست خرم‌آبادی زنده شود. نه‌تنها فوتبالیست‌ها بلکه شهروندان علاقه‌مند به ورزش نیز از این اتفاق بسیار خرسند شدند. خیبر یک فصل پر افت‌و‌خیز را در لیگ یک سپری کرد. سبزپوشان در طول فصل با همه مشکلات و بی‌پولی‌ها ساختند تا مگر بتوانند این امید را برای جوانان خرم‌آبادی ناامید نکنند.
این تیم حالا با بی‌اعتنایی مدیران شهری و استانی، دهان استان‌های بدون تیم را به آب انداخته است و هرروز نام یک شهر به سر زبان‌ها می‌افتد که قصد خرید امتیاز آن را دارد. از تیم‌های سقوط کرده به لیگ دو تا تیم‌های تازه تاسیس تهرانی.
مسئولان اداره کل ورزش و جوانان در درجه نخست و در درجه بعدی استانداری لرستان اهمیت وجود تیمی مانند خیبر نمی‌دانند.
خیبر برای مردم خرم‌آباد فقط یک تیم فوتبال نیست. خیبر نوستالوژی خرم‌آبادی‌هاست. برای شهری که به‌دلایل گوناگون، نمی‌تواند تفریح و سرگرمی جوانان خود را تامین کند، خیبر راه فرار از فشارهای روانی و آسودگی و هیجان چند ساعته است. با اطمینان می‌شود گفت که خیبر تنها دل‌خوشی جوانان خرم‌آبادی است برای تخلیه هیجانات این سن. و چه تفریحی سالم‌تر از ورزش و دیدن یک بازی فوتبال از نزدیک!
در هر مسابقه این تیم، دست‌کم ۸ تا ۱۰ هزار هوادار به ورزشگاه تختی می‌روند تا شاهد باز تیم محبوب خود باشند. این استقبال از بهترین تیم‌های لیگ برتری هم صورت نمی‌گیرد ولی شهروندان خرم‌آبادی هواداری را به معنای واقعی نشان دادند. بردوباخت هم تفاوتی در تعداد جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی نداشت.
استاندار و مدیران رده بالای ورزشی و غیر ورزشی نباید این سرمایه را از دست بدهند. خیبر تنها دلخوشی این شهر است. آیا تمام ادارات کل لرستان توانایی تامین هزینه یک تیم در حد خیبر را ندارند که بازیکنانش نه توقع قراردادهای کلان دارند و نه درخواست امکانات در حد تیم‌های هم‌رده؟
تقسیم متوازن منابع مالی در لرستان به فراموشی سپرده شده است. آیا نمی‌شود چند درصد از هزینه ساخت‌ آبشارهای مصنوعی و پل‌های مینیاتوری و پروژه‌های غیرضروری دیگر را به این تیم اختصاص داد؟ آیا مردم خرم‌آباد حق ندارند این لطیفه را درست کنند که: خیبر کیلویی چند؟ سر ‌اسکواش سلامت.
نیروی مردمی عظیمی که پشت این تیم وجود دارد را با هیچ پروژه گردشگری دیگر نمی‌شود مقایسه کرد. تکرار می‌کنیم که خیبر فقط یک تیم فوتبال نیست. این تیم یک تاریخ و هویت معاصر برای شهر خرم‌آباد است. به یاد داریم سال‌هایی را لرستان در لیگ کشوری نماینده نداشت و چه یاسی بر فوتبالیست‌های شهر و استان حکم‌فرما بود.
هیچ چیز دیگری جای خاطره‌بازی‌های میانسالان خرم‌آبادی در ورزشگاه پیر تختی خرم‌آباد را نمی‌گیرد. ورزشگاهی که حالا ۴۰سالگی را رد کرده است و در این ۴ دهه میزبان مردمان خونگرمی بوده است که به‌جز یک تیم فوتبال که بهانه‌ایست برای دورهمی هفتگی انتظار دیگری از مسئولان ندارند.
نگهداری خیبر در لیگ یک امتحان‌ است برای استاندار لرستان. همه با مشکلات این استان از قبیل نبود کارخانه‌ها و پشتیبانان خصوصی آشنا هستند. ولی می‌شود با یک برنامه‌ریزی مناسب، مانند سایر استان‌های کشور که از بودجه‌های ادارات کل و صرفه‌جویی در هزینه‌های غیر ضروری انجام می‌دهند یک تیم کم هزینه مانند خیبر را در لیگ یک حفظ کنند.
امیدواریم که با کمک مدیران تنها دلخوشی مردمان این شهر به باد داده نشود.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 20421 ساعت خبر : 4:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20421
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات