محمدعلی کلی درگذشت

محمدعلی کلی قهرمان افسانه‌ای بوکس حرفه‌ای درگشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی کلی که از ۳دهه قبل با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کرد، در چند روز گذشته بر اثر مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بودو  شب گذشته در سن ۷۶ سالگی مغلوب مرگ شد.

کلی در دوران ورزشی خود بی‌رقیب بود و موفق شد سه مدال طلای سنگین وزن بوکس جهان را به دست بیاورد. این اسطوره ورزشی در سال ۱۹۸۱ با رکورد ۵۶ پیروزی، ۳۷ ناک‌اوت و ۵ شکست از بوکس کناره‌گیری کرد.

پایان پیام

محمد علی

محمد علی (زاده ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ کنتاکی – درگذشتهٔ ۳ ژوئن ۲۰۱۶ لویی ویل، کنتاکی) بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن و نیز یکی از مهم‌ترین و برترین شخصیت‌های ورزشی قرن بیستم شناخته می‌شود. او به عنوان یک فعال مدنی و چهره‌ای الهام بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده‌است.

او از دوازده سالگی مشت‌زنی را شروع کرد و تنها ۱۰ سال بعد (۱۹۶۴) قهرمان بوکس جهان شد. علی سه بار قهرمان سنگین‌وزن جهان شد؛ یک‌بار سال ۱۹۶۴ با شکست دادن سانی لیستون، بار دوم سال ۱۹۷۴ در یک مبارزهٔ تاریخی که «غرش در جنگل» نام گرفت و در آن جرج فورمن را ناک‌اوت کرد، و آخرین بار در سال ۱۹۷۸ کمی پیش از بازنشستگی‌اش. او دوران حرفه‌ای‌اش را با کسب ۵۶ برد (۳۷ ناک‌اوت) و ۵ باخت به پایان برد.

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. او در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد.

کد خبر : 19570 ساعت خبر : 12:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19570
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات