چاق و لاغرها روی تیغه بدشانسی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه:

چاق و لاغرها روی تیغه بدشانسی
محققان می‌گن: «تشخیص و درمان وقفه‌ی تنفسی در خواب (یا همان آپنه) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است.» تو چاق‌ها که دیر تشخیص داده می‌شه، تو لاغرها هم که تشخیصش سخته. می‌شه بگین دقیقاً کجای ترازو وایسیم که بتونین بیماری‌هامون رو تشخیص بدین؟ حالا ما چاق‌ها درد و بیماری و عمل نشدن به دست پزشک به دلایل خاص رو می‌پذیریم، این لاغرها رو چرا این‌قدر اذیت می‌کنین؟ اینها یه عمر ورزش کردن و غذا نخوردن که شما حالا تو تخم چشم‌شون نگاه کنین و بگین ما نمی‌تونیم تشخیص بدیم که تو خواب نفستون بند میاد یا نه؟ آخه این انصافه؟

بسته‌ی سلامت کارمندان رسید
می‌گن: «با همکاری معاونت دارو و غذا و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار است صبحانه‌ی سالم در ادارات طراحی شود.» لابد بعدش هم در راستای تکمیل فرآیند سلامت کارمندان، خواب نیمروز هم به بسته‌ی پیشنهادی اضافه می‌شه و این جوریه که کلاً کارمند صبح میاد صبحونه می‌خوره و بعد یه چرت می‌زنه، دوباره ظهر ناهارش رو می‌خوره و یه چرت می‌زنه و عصر هم با افه‌ی خستگی و کوفته‌‌ام و هیچ‌کس من رو درک نمیکنه برمی‌گرده خونه. البته اگر دقت کنیم، الان هم عملکرد بعضی کارمندها خیلی فرقی با زمان اجرا شدن این طرح نداره!

توازن در اضطراب و چاقی
می‌گن: «بین متابولیک و اختلالات مرتبط با اضطراب و نگرانی ارتباط وجود دارد و هر دو دارای مکانیسم‌های بیولوژیکی مشابهی هستند که غالباً وجود یکی منجر به بروز دیگری می‌شود.» حالا اگر ما یه چاقِ مضطرب هم نبودیم، این‌قدر شما با این تحقیقاتتون به کل داستان جو بدین که اون اضطراب رو به‌زور در ما ایجاد کنین. خلاصه اگر مثل نیکوتین، صد سال دیگه می‌خواین بگین که اشتباه کردیم و چاقی برای مغز کاملاً هم مفیده و باعث سلامت روح می‌شه، همین حالا بگین و یه قرن آدم رو بی‌خودی منتظر نذارین!

دیپلمه‌ی بیکار وارداتی رسید
بسیاری از تحلیلگران بازار کار معتقدند که «دلیل اینکه دیپلمه‌ها سریع‌تر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار می‌شوند، به سطح توقع آن‌ها از بازار کار برمی‌گردد.» شاید هم پارتی‌هاشون بُرِش و کارآیی بیشتری دارن و از همون اول نیاز به ادامه‌ی تحصیل رو تو خودشون احساس نکردن. بعد هم شما با این وضعیت پذیرش کنکور، دیپلمه‌ی جویای کار دیدی یه خبر به ما هم بده. تو خود کشور که نیست، باید از بیرون وارد کنیم. یه‌جوری شده که برای ورود به دانشگاه کافیه پسِ ذهنت یه بار به ادامه‌ی تحصیل فکر کرده باشی. بقیه‌ی کارهات رو خود آموزش دانشگاه راه می‌اندازه!

پایان پیام

کد خبر : 28151 ساعت خبر : 12:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات