اهمیت زاگرس کمتر ازدریاچه ارومیه نیست

اهمیت زاگرس کمتر ازدریاچه ارومیه نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه اهمیت جنگل‌های زاگرس کمتر از دریاچه ارومیه نیست، گفت: نجات جنگل‌های زاگرس باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  مهرداد فتحی بیرانوند عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امروز سمندر لرستانی به حمایت همه جانبه مدیران و دست‌اندرکاران محیط زیست بر سر سفره هفت‌سین نیست، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه در استان حامی محیط زیست است و همه گونه همکاری را با ما داشته است.

اهمیت زاگرس کمتر ازدریاچه ارومیه نیست

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج و ارگان‌ها کمک می‌کنند در راستای مباحث محیط زیستی و تمام پایگاه‌های مقاومت در ارتباط با موضوعات فرهنگی و جلوگیری از صید و شکار کمک می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه محیط زیست چالش اول دنیا است و همه کشورها درگیر این موضوع هستند، تصریح کرد: در گذشته دور بی مهری‌های بسیاری به محیط زیست داشته‌ایم و امروز باید برای مخاطرات ایجاد شده چاره‌ای کنیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه ریزگردها زندگی مردم را به مخاطره انداخته اما الان باید مدیریت کنیم و کمک کنیم که در آینده در ارتباط با این مسائل مشکل بیشتری نداشته باشیم، افزود: پتانسیل‌های بسیار بالایی در لرستان وجود دارد و ۲۵ درصد کل تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد که ۱۷۰ تا از آنها اندمیک است، ادامه داد: ۵ گونه جانوری اندمیک در لرستان در مجامع بین‌المللی ثبت شده است.

پایان پیام

کد خبر : 39209 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39209
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات