شهروندان از حضور در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های آذربایجان غربی اجتناب کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: بارش باران و طغیان رودخانه‌ها موجب خطرناک شدن مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها شده است و مردم باید از تردد و توقف در این مسیرها اجتناب کنند.

امیرعباس جعفری  در جمع خبرنگاران افزود: حضور مردم برای انداختن عکس سلفی و تفریح در مسیر رودخانه‌های سیلابی موجب شده است تا نیروهای هلال احمر و انتظامی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این مکان‌ها مستقر شوند.

وی بیان کرد: بی‌احتیاطی شهروندان و حضور آنان در مسیر رودخانه‌های سیلابی موجب بروز خطرات احتمالی برای آنان از جمله غرق‌شدگی می‌شود و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

به گفته وی شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل‌ها را جدی را نمی‌گیرند و این امر باعث بروز حادثه‌های مختلف جانی با وجود حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اثر بارش مستمر باران و طغیان رودخانه‌های آذربایجان غربی به سه پل در این استان آسیب و خسارت جدی وارد شده است، اظهار کرد: پل‌های گلستانه و سوسن آباد سیلوانای ارومیه و پل پوش‌آباد اشنویه دچار خسارت‌هایی شده و یک نوجوان ۱۲ ساله نیز با سقوط به رودخانه گدار اشنویه مفقود شده است.

وی با اشاره به اینکه به منازل مردمی آسیب نرسیده است، ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی، راهداری و سازمان آب در آماده باش کامل و در حال رفع مشکلات موجود هستند.

پایان پیام

کد خبر : 40453 ساعت خبر : 4:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات