تولید داخلی و دهان مردم

تولید داخلی و دهان مردم

پایگاه خبری گلونی، حمید کیانمهر: دیگر حوصله‌ی از این واگن به آن واگن رفتن را نداشتم. ساعت حوالی ۱۰ صبح بود و مترو تقریبا ساکت و باثبات به فعالیت خود ادامه می‌داد. یک صندلی خالی در گوشه‌ای دنجی گیر آوردم و همانجا نشستم. مسافرانِ آن منطقه هی یک نگاه به من می‌کردند و یک نگاه به پنجره‌ها و در و دیوار مترو.  منم توی دلم می‌گفتم بابا چیو نگاه می‌کنید. مگه من سینمام. آخه تماشا کردن که دردی رو از من دوا نمی‌کنه. لطفا جنس بخرید! بذارید تولید رونق بگیره.

لابد پیش خودشان می‌گفتند: آخی… بدبخت داره دستفروشی می‌کنه. خدا به مادرش رحم کنه. شاید هم در ذهن‌شان کلی ابهام و سوال ایجاد شده بود و می‌گفتند: این اصلا بهش نمیاد این کاره باشه. آن روز چند عدد مسواک برقی و خمیردندان با خود برداشته بودم اما به این خاطر که دل و دماغ حرف زدن نداشتم همینطور فقط اجناس را در دستم گرفتم و نزول اجلال کردم تا بلکه کسی دل صاب مرده‌اش بسوزد و یک مسواک برقی از من بخرد. البته درست است که این روزها مردم تنبل شده‌اند و به دنبال سبک زندگی هر چه سهل‌الوصول‌تر هستند اما این مسواک‌های برقی هم دردشان را دوا نمی‌کند. باید دانشمندان مسواکی بسازند که یک جفت پا داشته باشد خودش به محض اراده صاحبش از جا مسواکی داخل سرویس بهداشتی به محضر همایونی برسد و بعد از انجام سرویس و خدمتگزاری دوباره برود سر جایش. مطمئنم اگر از آن مسواک‌ها داشتم تا ظهر یکی هم باقی نمی‌ماند!

تولید داخلی و دهان مردم

این آقای بغل دستی من هم که به طور متناوب در چرت بود. هی کله‌اش می‌‌افتاد روی شانه من و یکهو چرتش پاره می‌شد و در همین لحظه پشت سرش به بیرون نگاه می‌کرد ببیند کدام ایستگاه هستیم و دوباره می‌خوابید. معلوم نبود دقیقا کدام ایستگاه قصد پیاده شدن دارد. دلم می‌خواست خاطرش را جمع کنم که من فعلا آنجا هستم و اگر دلش می‌خواهد به من بگوید تا در ایستگاه مورد نظرش او را بیدار خواهم کنم و دیگر این کله وامانده را راحت و آسوده به شیشه قطار بچسباند و مثل بچه آدم بخوابد و هی در هوا معلق نباشد!

اما خبر خوش آن که آن روز بالاخره چند عدد مسواک و خمیردندان فروختم و با پولش یک پولیور زیبای زرشکی رنگ از میدان همیشه متراکم خریدم. اینگونه بود که هم خدمتی کردم به تولید و اشتغال داخلی هم به وضعیت سلامت دهان و دندان مردم کشورم!

پایان پیام

ادامه این داستان دنباله‌دار را در اینجا بخوانید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 55844 ساعت خبر : 9:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات