زندگی تابستانی ما در سرمای زمستان

زندگی تابستانی ما در سرمای زمستان

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گفته رییس اداره محیط زیست شهر تهران استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی در فصل زمستان سبب افزایش آلودگی هوا شده و با اصلاح الگوی رفتار می‌توانیم در کاهش آلودگی‌ها سهم داشته باشیم.

با وجودی که درصد زیادی از افراد جامعه کنونی ما در دوره بخاری‌ها و چراغ‌های نفتی‌های قدیمی زندگی کرده‌اند اما برخوردشان با انرژی و وسایل گرمایشی به گونه‌ایست که گویی از همان روز اول خلقتشان تکیه به شوفاژ داده و همین‌طوری زندگی کرده‌اند.

این سبک استفاده مازاد از انرژی و اتلاف آن چند سالی است به یکی از بزگترین معضلات کشور ما تبدیل شده است. راه دور نروید، همین حالا که زمستان است چند نفر از ما لباس‌های بافتنی و گرم برای خانه کنار گذاشته‌ایم؟ شرط می‌بندم درصد خیلی کمی. دلیلش این است که خانه‌ها در زمستان به حدی گرم است که اصلا نیازی به استفاده از لباس گرم نیست. فضای خانه همان فضای تابستان است.

زندگی تابستانی ما در سرمای زمستان

از آن‌جایی‌که بخش زیادی از انرژی کشور از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود این قضیه سبب آلودگی بیشتر هوا می‌شود.

این صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از راه‌های کمک به بهبود وضعیت آلودگی هواست.

از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد هر شهروند تهرانی روزانه حدود ۸۰۰ گرم پسماند تولید می‌کند. اگر الگوی صحیحی تعریف شود و مطابق آن رفتار کنیم می‌توانیم درصدی از این رقم را کم کنیم. همین‌ درصدهای کم مقدار قابل توجهی خواهد شد.

این‌که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و شهرداری و پسماند و ارگان‌های دیگر را مقصر بدانیم و انتظار انجام امور را داشته باشیم دردی را دوا نمی‌کند.

شهرداری هم به موازات وظایفش را انجام خواهد داد اما این حجم از مصرف‌گرایی جامعه تنها با فعالیت ارگان‌های مربوطه پاسخ داده نمی‌شود.

بهتر است به جای غر زدن و تجویز نسخه‌های دولتی کمی هم در شیوه زندگی خودمان تجدید نظر کنیم و اندکی از بار طبیعت را خودمان به دوش بکشیم.

پایان پیام

کد خبر : 57897 ساعت خبر : 0:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57897
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات