از بی‌حالی محسن یگانه تا ساعت زمین

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: بعد از منتشر شدن فیلم لحظه بی‌حالی و متوقف شدن کنسرت محسن یگانه، حالا خیلی‌ها برای عقب نماندن از قافله، آن فیلم را در صفحات مجازی‌شان، می‌گذارند و با گمانه‌زنی‌های آلوده به‌دروغ و…، درباره علت این اتفاق، اظهارنظر می‌کنند. قطعاً این طبیعی ست که در همه جای دنیا هواداران، پیگیر حال هنرمند محبوبشان باشند اما گاهی فضا آنقدر از شایعه‌ها پر می‌شود که ممکن است خبرهای دیگر به چشم نیایند.

چه بخواهیم چه نخواهیم ایران را باید سرزمینی، شایعه خیز بدانیم. باوجود شایعه‌های مختلف درباره هر رویداد هنری، فرهنگی، سیاسی و… اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای محیط زیستی، سخت شده است. اگر وضعیت موجود را به‌خوبی نشناسیم، نمی‌توانیم به سمت وضعیت بهتر حرکت کنیم. وضعیت موجود به ما می‌گوید برای اینکه بخواهیم صدای محیط‌زیست را به گوش مردم و مسئولان برسانیم باید صدایمان را رساتر کنیم. اگر هرکسی بخشی از پست‌هایش در اینستاگرامش را به رویدادهای مهم زیست‌محیطی اختصاص دهد حداقل به تعداد بینندگان پستش می‌تواند امیدوار باشد که توانسته توجه همان چند نفر را به موضوع محیط‌زیست، جلب کند.

روز ۲۴ مارس، ۴ فروردین، روزی ست که به نام «ساعت زمین» معروف است. یک رویداد جهانی که توسط صندوق جهانی طبیعت، سازمان‌دهی شده است. این ایده اولین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، در سال ۲۰۰۷ در سیدنی مطرح شد و طبق داده‌های رسمی سایت ساعت زمین، صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف به این رویداد ملحق شدند. در روز ساعت زمین، قرار است فقط یک ساعت، چراغ‌های غیرضروری و دستگاه‌های الکتریکی‌مان را خاموش‌کنیم. این کار با هدف حساس کردن مردم نسبت به تغییرات اقلیمی انجام می‌شود.

ایران هم از سال ۹۰ به این رویداد جهانی، پیوسته و «هم‌زمان با روز ساعت زمین چراغ‌های پل طبیعت، برج میلاد و سایر المان‌های شهری در جهت کمک به جلوگیری از تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی زمین به مدت یک ساعت خاموش شدند».

ممکن است خیلی‌هایمان عادت کرده باشیم به روشن‌گذاشتن چراغ‌ها، آن هم زمانی که احتیاجی به آن نداریم. جنبش ساعت زمین، شروع خوبی ست برای اینکه در سال ۹۷، باملاحظه بیشتری از منابع استفاده کنیم تا بلکه زمین از دست انسان پرمصرف، نفس بکشد. همگی ما می‌توانیم با خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری، در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ روز ۴ فروردین، به این جنبش زیست‌محیطی بپیوندیم.

پایان پیام

کد خبر : 87342 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87342
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات