گرانی دلار تقصیر دولت نیست

گرانی دلار تقصیر دولت نیست

این روزها خبر افزایش قیمت دلار برای همه عادی شده و کسی از این بالا کشیدن تعجب نمی‌کند. ولی یک عده کوردل منفی بین همه‌چیز را گردن دولت می‌اندازند و می‌گویند بیماری اقتصاد ما تقصیر دولت است.

گرانی دلار تقصیر دولت نیست

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده:

این روزها خبر افزایش قیمت دلار برای همه عادی شده و کسی از این بالا کشیدن تعجب نمی‌کند. ولی یک عده کوردل منفی بین همه‌چیز را گردن دولت می‌اندازند و می‌گویند بیماری اقتصاد ما تقصیر دولت است؛ اما خیلی بی‌انصاف هستند. بیایید خبر را یک‌بار به‌صورت مشروح تحلیل کنیم تا ثابت شود دولت نه‌تنها مقصر نبوده، بلکه تمام تلاشش را هم کرده است.

پس اول تیتر را بخوانید

دلار آمریکا در بازار آزاد به پنج هزار و هشتصد تومان رسید.

خب در کلمه‌ی اول ما دلار را داریم که اصلاً واحد پولی ما نیست. پس دندان لقش.

کلمه‌ی دوم آمریکاست که مرگ بر او باد، اما بازهم ربطی به ما ندارد و می‌بینید ننوشته ایران.

کلمه‌ی سوم هم در است که باشد. دولت در همه‌ی امور دخالتی نمی‌کند مخصوصاً امور مربوط به در.

کلمه‌ی چهارم نوشته بازار و همین کلمه ثابت می‌کند دولت بی‌گناه است. چون از قدیم همه شغل دولتی داشتند و یا آزاد. که آزاد همان بازار است و نامردی است اگر بازاری را که قدیم‌ها در مقابل دولت قرار داشت الان در اختیار دولت بنامیم.

کلمه ششم آزاد است که اساساً این کلمه مشکل دارد و تعریف آزادی تعریفی است که غربی‌ها باب کردند و با آزادی به سبک ما فرق دارد.

کلمه هفتم به است که باشد.

کلمه هشتم یک ترکیب است و به پنج‌هزار و هشتصد اشاره می‌کند که یک عدد است و دولت حق ندارد به محدوده‌ی ریاضیدانان پا بگذارد.

تومان کلمه‌ی نهم است و به اعضای داخلی ما اشاره می‌کند و دولت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

کلمه‌ی آخر هم رسید است که چه عالی. اگر نمی‌رسید خوب بود؟ شما انتظار دارید دولت مانع رسیدن بقیه به هم شود؟ دولت برای وصل کردن آمده است.

پس حالا که این تفسیر را خواندید بازهم معتقدید افزایش قیمت دلار تقصیر دولت است؟ اگر جوابتان مثبت است برایتان متأسفم. اگر جوابتان منفی است بازهم برایتان متأسفم. پس لطفاً بیایید بی‌انصاف نباشیم.

پایان پیام.

کد خبر : 88358 ساعت خبر : 0:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88358
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات