چرا خارجی‌ها مثل ما ذوق نمی‌کنند؟

حالا با این همه ذوق که دارد از سروکولمان بالا می‌رود، چطور ما کشور افسرده‌ای هستیم؟

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: نمی‌دانم چرا همش می‌گویند ما کشور افسرده‌ای هستیم و مردم شادی نداریم. اصلا هم اینطور نیست.

مثلا یکی از بزرگترین شادی‌های ما که اتفاقا این روزها به لطف مسٶلین مهربان و همیشه به فکر، بیشتر هم شده، این است که حسابی از چیزهایی که قبلا خریده‌ایم و حالا شصت برابر شده کیف می‌کنیم و می‌گوییم خدا رو شکر خریدیمشان وگرنه دیگه صد سال هم نمی‌تونستیم بخریم.

به لطف شرایط موجود در مملکت ما از این خوشی‌ها به وفور یافت می‌شود.

همینطوری پیش برویم به جملات خدا رو شکر صبح نون خریدما، خدا رو شکر دیشب تخم مرغ خریدما، خدا رو شکر آب خوردم، خدا روشکر نفس کشیدم… هم می‌رسیم.

تازه اوج ذوقمان در این است که می‌رویم پشت ویترین مغازه‌ها رانگاه می‌کنیم، وقتی می‌بینیم وسیله‌ای که قبلا خریدیم فلان‌قدر گران شده، یک حال غریبی بهمان دست می‌دهد که نگو.

حالا با این همه ذوق که دارد از سروکولمان بالا می‌رود، چطور ما کشور افسرده‌ای هستیم؟

اصلا این خارجی‌های اجنبی تا حالا این مدل خوشحالی را تجربه کرده‌اند؟ واقعا نصف عمرشان بر فناست. هر چه می‌خرند پنجاه سال بعد هم همان قیمت است. چقدر زندگیشان کسل کننده است بیچاره‌ها. همین است که افسردگی می گیرند و خودشان را می‌کشند دیگر.

به نظرم اصلا به آمار دروغ اعتنا نکنید همش نقشه‌ی بیگانه‌هاست. این جدول رتبه بندی را سروته گرفتند و به ما نشان دادند که روحیه‌مان را تضعیف کنند. و گرنه ما شادترین ملت دنیاییم. حالا اولی نباشیم، از دومی دیگر پایین‌تر نیستیم.

باور نمی‌کنید؟ یک نگاهی به وسایل خانه‌تان بیندازید، حالا در اینترنت قیمت همان‌ها را نگاه کنید.

دیدید چقدر ذوق کردید. فقط به نداشته‌هایتان نگاه نکنید که ذوقتان کور می‌شود چون دیگر به خریدشان فکر هم نمی‌شود کرد.

نیمه‌ی پر لیوان را باید دید البته از آن نیمه‌ی پر دو‌سه قطره بیشتر نمانده ولی شما روی همان چند قطره تمرکز کنید و هی ذوق کنید.

پایان پیام

کد خبر : 96225 ساعت خبر : 5:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96225
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات