چند آمار وحشتناک درباره جمعیت جهان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در کتاب ۲۰ تغییر بزرگ جهان در سال ۲۰۵۰ آمده است: جمعیت جهان قطعا رو به افزایش است، اما آیا دنیا برای عواقب آن آماده است؟

در روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ دنیا برای نوزادی جشن تولد گرفت که جمعیت دنیا را به هفت میلیارد نفر رساند.

سازمان ملل اعلام کرده بود که جمعیت جهان در آن روز به هفت میلیارد نفر خواهد رسید. پدر و مادرهای خشنود و دولت‌هایی که به دنبال جلب توجه عمومی بودند، هر کدام تلاش می‌کردند نامی برای نوزاد بگذارند.

یکی نرگس کومار از دهکده‌ای در هند بود و دیگری دانیکا می کاماکو از مانیل. عدنان نویک که در پایتخت بوسنی به دنیا آمده بود، در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ متولد شده بود و در آن روز دو هفته از تولد ۱۲ سالگی‌اش می‌گذشت.

ادعا می‌شد او جمعیت جهان را به شش میلیارد نفر رسانده است؛ یعنی در فاصله ۱۲ سال از تولد عدنان تا تولد نرگس، یک میلیارد نفر به جمعیت دنیا اضافه شد. همین مدت نیز طول کشید تا جمعیت جهان از پنج میلیارد نفر به شش میلیارد نفر برسد؛ یعنی از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۹.

جمعیت جهان رو به افزایش است

در شرایط فعلی جمعیت جهان با بیشترین سرعت در تاریخ بشر رو به افزایش است.

۲۵۰ هزار سال طول کشید تا شمار انسان‌های زنده بر روی کره خاکی به یک میلیارد نفر برسد و بیش از یک قرن طول کشید تا در سال ۱۹۲۶ جمعیت جهان به دو میلیارد نفر برسد.

۳۳ سال بعد شمار انسان‌ها به سه میلیارد نفر رسید. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به بیش از ۹ میلیارد نفر برسد. این رقم همچنان افزایشی خواهد بود.

همچنین رشد جمعیت در برخی کشورها شگفت‌انگیز خواهد بود. نیجریه در سال ۱۹۷۰ حدود ۵۷ میلیون نفر جمعیت داشت.

تا سال ۲۰۵۰ اگر هیچ اتفاق نامنتظره‌ای در نرخ زاد و ولد این کشور رخ ندهد، جمعیت آن به ۳۸۹ میلیون نفر خواهد رسید که تقریبا برابر با جمعیت ایالات متحده آمریکا در آن زمان خواهد بود.

کتاب ۲۰ تغییر بزرگ جهان در سال ۲۰۵۰ را نشر آینده‌نگر منتشر کرده است. این کتاب را اکونومیست با عنوان «تغییرات بزرگ جهان در ۲۰۵۰» منتشر کرده است و جمعی از روزنامه‌نگاران ارشد مجله اکونومیست در آن مقاله نوشته‌اند. 

تغییرات بزرگ جهان در ۲۰۵۰
تغییرات بزرگ جهان در ۲۰۵۰

پایان پیام

کد خبر : 96117 ساعت خبر : 11:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96117
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات