سال آینده بتوانیم خودرو تولید کنیم بهتر است یا نتوانیم به خاطر تحریم تولید کنیم؟

سال آینده بتوانیم خودرو تولید کنیم بهتر است یا نتوانیم به خاطر تحریم تولید کنیم؟

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: مدیرکل صنعت خودرو وزارت صنعت گفته است: اگر وضع تحریم به همین شکل ادامه یابد، شاید نتوانیم سال آینده خودرو تولید کنیم.(+)

وقوع این خبر، به یک اگر و یک شاید مربوط است که امیدواریم همان‌ها مانع از وقوع شوند. درست است که ما بارها از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده‌ایم.

درست است که بارها از رفتار برخی از خودروسازان در افزایش پیوسته قیمت خودرو بدون تغییرات گلایه کرده‌ایم.

درست است که بارها به نبود فضای رقابت درست و سالم در خودروسازی اشاره کرده‌ایم.

اما هرگز به دنبال این فضا نبودیم. زیرا در این شرایط نه خودرویی وارد می‌شود که بخواهد جایگزین شود و نه خودرویی تولید می‌شود که بخواهیم سوار آن شویم.

اتفاقاً ما همواره به بالا رفتن کیفیت خودرو فکر کرده بودیم. چون برخلاف خودروسازهای معروف دنیا، عمر بسیاری از خودروهای ما پایین است. به طوری که گاهی اوقات خودروی نو را مثل خودروی دست دوم تحویل گرفته‌ایم.

همین الان خودرو را به قیمت سال آینده بفروشید

البته امیدواریم این خبر برای گرم کردن بازار خودرو نباشد. به اینکه مشتری بترسد از سال بعد خودرو نداریم. بنابراین خودروسازان و مسئولان هم به راحتی افزایش خودرو را برای چندمین بار در ماه‌های گذشته کلید بزنند. چه کنیم. آنقدر در این بازار از این کارها کرده‌اند که الان شک داریم.

مثلا امروز خبر از کمبود یک موردی می‌دهند، بعد انبارهایشان پیدا می‌شود. بعد هم ثبت نام خودرو شروع می‌شود. تازه می‌گویند معلوم نیست دفعه بعد با این قیمت بدهیم.

حالا فکر کنید بگویند معلوم نیست دیگر خودرو داشته باشیم. اگر همین الان سایت ثبت نام خرید خودرو را باز کنند و بگویند معلوم نیست سال بعد باز هم بتوانیم خودرو تولید کنیم، آمار ثبت نامی‌ها چه می‌شود؟ اصلا خودروسازی راضی می‌شود آخرین خودروهای خودش را با قیمت الان بفروشد؟

امیدواریم این خودروهای کیفیت پایین تولیدی، هرچه زودتر متوقف شود و به جایش خودروهایی که ارزش جان و مال مردم را میدانند تولید شود.

پایان پیام

کد خبر : 110797 ساعت خبر : 10:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110797
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات