شبکه سه نشان داد مردم با فیلترینگ موافق نیستند

شبکه سه نشان داد مردم با فیلترینگ موافق نیستند

در برنامه شب گذشته تب و تاب که از شبکه ۳ پخش شد اتفاق جالبی افتاد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر روح الله مومن نسب مهمان این برنامه بود و در مورد خطرهای فضای مجازی و اپلیکیشن‌های داخلی، فیلترینگ به ویژه فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام و تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان سخن گفت.

در برنامه تب و تاب مخاطبان می‌توانند به صورت برخط و آنلاین نظر خود را در مورد سخنان مهمان برنامه بیان کنند و اگر با او مخالف باشند مهمان به سمت پایین حرکت می‌کند و اگر با او موافق باشند مهمان بالاتر از مجری قرار می‌گیرد.

یعنی سکویی که مجری و مهمان برروی آن نشسته‌اند حرکت می‌کند.

در بخش‌هایی از این برنامه می‌شد فهمید افکار عمومی درباره فیلترینگ و یا استفاده از نرم‌افزارهای ایرانی چه نظری دارند.

البته مشخص است که هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد در نرم افزارهای وطن خودش فعالیت می‌کند اما وقتی که صحبت از عملکرد و کارایی این اپلیکیشن‌ها می‌شود مردم انگار بیشتر ترجیح می‌دهند همان تلگرام فیلتر شده بمانند تا به سوی پیام‌رسان‌های کند و یا کم امکانات داخلی بروند.

هنگامی که برنامه شروع شد شاید برای نخستین بار در این برنامه که البته چند هفته از آغاز آن نمی‌گذرد مهمان برنامه بلافاصله به سمت پایین رفت.

در دقایق دیگر وقتی که صحبت از فیلترینگ تلگرام شد باز هم مخاطبان نشان دادند که با آن بخش از صحبت‌های مهمانان برنامه موافق نیستند.

شبکه سه نشان داد مردم با فیلترینگ موافق نیستند

به نظر می‌رسد تب و تاب هم نشان داد که افکار عمومی چندان با فیلتر کردن فضای مجازی و نیز اصرار بیش از اندازه برای استفاده از نرم افزارهای ضعیف داخلی موافق نیست.

در این برنامه هر بار که صحبت از فیلترینگ به میان آمد افکار عمومی با آن موافق نبود و این یکی از نکات جالب برنامه تب و تاب بود که از شبکه سه سیما پخش شد.

البته مخاطبان در چند نوبت با مهمان برنامه هم‌صدا بودند و رای مثبت به او دادند.

تب و تاب یک برنامه تعاملی است. این برنامه احتمالا به‌زودی تبدیل به یک برند برای شبکه سه خواهد شد.

تلویزیون سال‌هاست نیاز به برنامه‌های تعاملی و شفاف مثل تب و تاب دارد.

پایان پیام

کد خبر : 110471 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110471
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات