شهره سلطانی و هشتگ حامیتم

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: شهره سلطانی مدتی است در اینستاگرام با هشتگ حامیتم از حیوانات، حمایت می‌کند. شاید بپرسید چه حیواناتی مد‌نظر ایشان هستند؟

جواب یک کلمه است. شهره سلطانی فقط «سگ‌ها» را می‌بیند. انگار از لنز دوربینی به حیوانات نگاه می‌کند که صرفاً سگ‌ها را نشان می‌دهد و شامل هیچ گونه دیگری نمی‌شود.

بنابراین بهتر است او به‌جای کلمه حامی حیوانات، بنویسد حامی سگ‌ها.

مزایا و معایب کار تخصصی شهره سلطانی

کارکردن در یک حوزه مشخص، این مزیت را برای شهره سلطانی دارد که او می‌تواند به‌خاطر علاقه‌اش به سگ‌ها، اطلاعات کاربردی خوبی را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

خیلی وقت‌ها کار در یک حیطه مشخص، بهتر از نوک‌زدن به شاخه‌های مختلف است.

اما آیا شهره سلطانی می‌خواهد در زمینه سگ‌ها فقط به گذاشتن عکس‌شان بسنده کند یا مشت او طور دیگری هم پر است؟

میزان اثرگذاری‌اش برای سگ‌ها چقدر است؟ ترجیح می‌دهد فقط به سطح ماجرا بپردازد یا مسائل جزئی و مهم را هم می‌شناسد؟

کافی است او مستند «زنجموره» را ببینید تا با این حقیقت آشنا شود که موضوع سگ‌ها بسیار وسیع است و نباید به سادگی از کنارش عبور کرد.

داستان سگ‌ها هم پیچ‌و‌خم‌های خودش را دارد و ساده‌انگاری‌‌ها می‌تواند اهمیت موضوع را کم کند.

عیب دید تک‌بعدی، این است که اگر اولویت با گونه‌های جانوری دیگری باشد، شخص اصلاً به آنها توجه نمی‌کند. چون تمام تمرکزش را روی یک گونه گذاشته و نیازی نمی‌بیند توجه‌اش را گسترده کند.

تشویق اشتباه مردم

شهره سلطانی در بیوگرافی‌اش نوشته «دوستدار و حامی حیوانات». درحالی‌که حمایت او به گذاشتن عکس از سگ‌ها با کپشن‌های خیلی ساده محدود می‌شود.

۵۲۰ هزار فالوئر می‌تواند غنیمت بزرگی باشد تا خانم بازیگر طرفدارانش را با حیات وحش، اهمیت آن، وظیفه انسان، رابطه انسان و حیوانات و… آشنا‌ کند.

اما این در‌صورتی اتفاق میفتد که شهره سلطانی خودش را ملزم به مطالعه درباره حیات وحش بداند و یادش نرود تشویق مردم برای غذادادن به حیوانات، می‌تواند پیامدهای منفی زیادی داشته باشد.

حیات وحش فقط سگ نیست

کافی‌ است یک نگاه ساده به زنجیره غذایی حیوانات بیندازید تا متوجه شوید حیات وحش یک چرخه است و هرگز به یک گونه محدود نمی‌شود. شهره سلطانی که خودش را حامی حیوانات می‌داند، چطور از این اطلاعات ساده بی‌خبر است؟

ده‌ها کتاب در حوزه حیوانات اهلی و وحشی وجود دارد که می‌تواند اطلاعات مخاطب را بالا ببرد. افسوس که خانم سلطانی هرگز سراغ معرفی کتاب در این حوزه نمی‌رود.

حمایت‌های احساسی و زودگذر

حمایت از سگ‌هایی که در اهواز کشته شدند، ارزشمند است اما شرایط حیات وحش و محیط زیست ما (که اتفاقاً رابطه متقابلی با‌هم دارند) با حمایت‌های سطحی و زودگذر  بهتر می‌شود؟ بعد از ترویج هشتگ‌های حامیتم، با حیوانات مهربان باشیم، مهربانی با حیوانات و… چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

پایان پیام

کد خبر : 106129 ساعت خبر : 10:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات