یلدا از کی شگفت‌انگیز شد

یلدا از کی شگفت‌انگیز شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نظر شما سال‌ها پیش که خریدهای اینترنتی وجود نداشته و مراکز خرید به این شکل و معنا جایی بین عموم نداشته مردم در شب یلدا چه کار می‌کرده‌اند؟
کسانی که پیش از ما یلدای شگفت‌انگیز نداشته‌اند درازترین شب سال را به چه آیین می‌گذراندند؟

واقعیت این است پیشرفت تکنولوژی خدمت زیادی به بشر کرده اما در کنار این خدمت بزرگ خیلی بی‌رحمانه آیین و رسوم‌مان را هم گرفته است. یلدای بلند شب حافظ‌خوانی است، شب گفتن‌ها و شنیدن‌ها، گپ‌های صمیمی و بزم‌های شبانه.

گرانی و بدبختی بلایی سرمان آورده که فروشندگان هم پی فرصتی هستند برای رونق دادن به بازار کسادشان.

خب قبول. این تخفیفات و اتفاقات شگفت‌انگیز به میمنت و مبارکی یلداست. جشنی که با هزار زحمت آن را حفظ کرده‌ایم اما خوب است در کنار همه این برنامه‌های حاشیه‌ای کمی هم از رسوم گفته شود. از برگزاری یلداهای سنتی.

یلدا از کی شگفت‌انگیز شد

فردا از ظهر به بعد شهرهای بزرگ دچار ترافیک وحشتناکی می‌شوند که علتش شب یلداست. اما همین مردمان که سبب ایجاد ترافیک هستند دقیقا به دلیل همین موضوع از برگزاری شب یلدایشان جا می‌مانند.

اصلا اشکالی ندارد اگر در شبکه‌های اجتماعی تصویر میز چیده شده‌تان را منتشر نکنید، هیچ مهم نیست هندوانه‌ای که خریده‌اید رنگش در عکس‌ها خوب نیست. لحظه‌ لحظه‌ی این شب دراز را تنها به فکر همان جمع واقعی‌تان باشید. فارغ از دنیای مجازی و همه دردسرهایش. چند نفر از افراد مسن فامیل‌تان را می‌شناسید که به آتلیه رفته و عکس با تم یلدا گرفته‌اند؟ تقریبا هیچ کس. اما کافیست از خاطرات یلدایی همین مسن‌ترها بپرسید. آن‌وقت متوجه می‌شوید لا‌به‌لای این خرید و فروش‌ها و تخفیف‌ها جای چه حال خوشی خالیست. حال خوشی که با دیوان خواجه دست می‌دهد و قصه‌ها و افسانه‌های یلدایی.

پس مراقب یلدایتان باشید که دچار پدیده زمان‌زدگی نشود.

پایان پیام

کد خبر : 63307 ساعت خبر : 11:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63307
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات