کارگاه داستان‌نویسی در سرای اهل قلم

سه نشست ادبی در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، نقد و بررسی مجموعه‌ی «گلستان هنر»  با حضور  احسان‌الله شکراللهی، علی‌اصغر میرزایی‌مهر، توکا ملکی و علی بوذری، یکشنبه ۲۴/۳/۹۴ ساعت ۱۶ در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.
همچنین کارگاه داستان‌نویسی با تدریس فیروز زنوزی جلالی؛ دوشنبه ۲۵/۳/۹۴ ساعت ۱۴؛ برقرار خواهد بود و نشست نقد فهم تاریخ جغرافیایی ایران باستان و منابع آن، با حضور دکتر محمدتقی رهنمایی و دکتر مهرداد ملک زاده، دوشنبه ۲۵/۳/۹۴ ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

سرای هل قلم در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲ قرار دارد.

پایان پیام

محفل ادبی

محفل ادبی یا انجمن ادبی، گردهمایی است که دوره به دوره در خانه، کاخ یا باشگاهی از مردان یا زنان برجسته یا مقام‌دار برگزار می‌شود و شماری از ادیبان، اندیشمندان، سیاستمداران و اهل ادب-هنر در آن گرد هم می‌آیند. در محافل ادبی معمولاً در موضوعات گوناگون ادبی، فکری و سیاسی گفتگو می‌شود. شاعران آخرین سروده‌هایشان را می‌خوانند و نویسندگان طرح‌های خود را بیان می‌دارند و دیگران دیدگاه خود را می‌گویند.

محافل ادبی در تاریخ اروپای معاصر، بیش از هر زمان در دو سدهٔ هفدهم و هجدهم میلادی در فرانسه رایج شد. از محافل مشهور آن زمان، مادام ریکامیه و مرکیز دو راموبییه و مادام دو ستال بود. می زیاده در مصر نیز محافل ادبی از سرشناسان برگزار می‌کرد.

ادب یا ادبیات عبارت است از آن‌گونه سخنی که از حدّ سخنان عادی، برتر و والاتر بوده‌است و مردم، آن سخنان را در میان خود، ضبط و نقل کرده‌اند و از خواندن و شنیدن آن‌ها دگرگون گشته و احساس غم، شادی یا لذّت کرده‌اند. در باور همگانی، ادبیات یک تیره یا ملت برای نمونه مجموعه متن‌هایی است که آثار ماندگار و برجسته پیشینیان آن تیره و ملت را تشکیل می‌دهند.

یکی از طبقه‌بندی‌های مشهور و پرکاربرد متن‌های ادبی، طبقه‌بندی دوگانه‌ایست که بر اساس آن متن‌ها به دو گونهٔ اصلی شعر و نثر تقسیم می‌شوند.

 

کد خبر : 1366 ساعت خبر : 1:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1366
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات