اختصاص بودجه به مراکز مشاوره آموزش و پرورش لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان از اختصاص ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار به مراکز مشاوره این نهاد خبر داد.

 فضل‌الله سالاری به اختصاص ۱۸۰میلیون ریال  اعتبار برای مراکز مشاوره استان اشاره کرد و اظهار داشت: در مراکز مشاوره و راهنمایی آموزش و پیشگیری  مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید جامعه سالم جامعه‌ای است که افراد آن از سلامت روانی برخوردار باشند و با مشاوره و خدمات روان‌شناختی به رشد و بالندگی روحی، معنوی، علمی افراد دست پیدا کنند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان جوانان و نوجوانان را سرمایه کشور برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیرانه که می‌تواند جوانان را در مقابل آسیب‌های روانی و اجتماعی محافظت کند برنامه آموزش مهارت‌های زندگی بوده  که کمک می‌کند آنها  بتوانند در دوران سخت زندگی، مشکلات را به درستی حل کنند و متوسل به رفتارهای ناسالم نشونسالاری  با بیان اینکه مراکز مشاوره به صورت کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند عنوان کرد: این کارگاه‌ها شامل آموزش مهارت‌های تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، خودآگاهی، حل مسئله، کنترل خشم، همدلی، ارتباط موثر و … است.

وی همچنین برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی تحصیلی، کاهش اضطراب و شیوه‌های نوین مطالعه را از دیگر اقدامات این مراکز مشاوره عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد این مراکز در استان از هشت مرکز به ۱۶ مرکز طی  سالجاری ارتقا پیدا خواهد کرد.

پایان پیام

تعریف‌های آموزش

همان‌طور که گفته شد، آموزش و پرورش دارای مفهوم و کاربردی گسترده، پیچیده و مبهم است. تاکنون تعریف واحد یا جامع و مانعی از «آموزش و پرورش» به دست نیامده‌است و اهل نظر، هر یک بر پایه تفکرات و تجربیات خود، تعریفی از آن ارائه داده‌اند.

صاحبنظران ایرانی یا مسلمان تعلیم و تربیت در سده‌های پیشین (مانند امام محمد غزالی)، هیچ‌کدام در پی تعریف مفهوم «آموزش و پرورش» نبوده‌اند و گویا اهمیت تعریف این مفهوم را درک نکرده بودند.

آموزش دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران هم اختلاف‌نظر وجود دارد. همچنین مفاهیمی مانند نظام آموزشی، تحصیل، سوادآموزی، بار آوردن و… نیز بخشی از «آموزش» شمرده می‌شوند یا با آن هم‌پوشی دارند.

کد خبر : 1988 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1988
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات