برگزاری نماز عید سعید فطر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان از اقامه نماز عید سعید فطر در ۳۰۰ مکان در شهر و روستاهای استان خبر داد:

 حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر و اشاره به این سخن که خداوند می‌فرماید روزه برای من است حساب روزه‌دار با من است، گفت: برندگان این مسابقه دینی کسانی بودند که این ماه عزیز را روزه‌دار بودند و نتیجه این معامله را در روز عید فطر جشن می‌گیرند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ محل اقامه نماز عید فطر بر اساس برنامه‌ای از پیش مشخص‌ شده در استان تعیین‌ شده است.

مهدوی‎امین بیان کرد: نماز عید فطر در شهرها و بخش‌ها به امامت امام‌جمعه آن شهر و در روستاهای پرجمعیت نیز به امامت مبلغی که در ماه مبارک رمضان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی به روستا اعزام‌شده است برگزار می‌شود.

پایان پیام

در مورد عید فطر

عید فطر یا عید روزه‌گشا روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

در این روز اهمیت پیوندهای اجتماعی بیش از پیش نمایان می‌گردد و جامعه در جهت عاری شدن از فضای دو قطبی فقیر و غنی پیشروی می‌کند؛ به گونه‌ای که اساس توزیع ثروت بر پایه عدل و انصاف خواهد بود. پرداخت زکات فطره به نوعی توجه دین به پیوند عبادت با روابط اجتماعی را نشان می‌دهد. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است.

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد، همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به‌طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.

کد خبر : 1906 ساعت خبر : 11:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1906
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات