آب‌رسانی به روستاهای پلدختر در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر گفت: در هفته دولت امسال ۵ روستای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

حمید بهاروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: در هفته دولت امسال پنج روستای شهرستان پلدخترشامل روستاهای برآفتاب سپهوند، پران پرویز، باباخوارزم و گل گل سفلی با ۴۱۵ خانوار و یک هزار و ۵۴۹ نفر جمعیت در قالب اجرای چهار پروژه آب‌رسانی از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

وی افزود: برای اجرایی شدن طرح‌های آب‌رسانی در این روستاهای شهرستان پلدختر مبلغ چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

مدیر آب و فاضلاب پلدختر بیان کرد: تنها راه جلوگیری از کاهش منابع آب در سطح شهرستان فرهنگسازی و آموزش است.

پایان پیام

شهرستان پلدختر

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پلدختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

کد خبر : 3456 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3456
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات