اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، شهردار خرم‌آباد از اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک این شهر خبر داد.

یحیی عیدی بیرانوند گفت: به زودی زمینه برای اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مرکز استان لرستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته با توجه به اینکه جمعیت شهر خرم‌آباد به اندازه کافی نبود تهیه و اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک آن مورد توجه قرار نگرفته بود افزود: در این راستا تا کنون برای رفع مشکلات ترافیکی این شهر فقط طرح‌های ساماندهی ترافیکی برای شهر خرم‌آباد تهیه شده است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر خرم‌آباد طی امسال تصریح کرد: همچین مشاور اجرای آن نیز انتخاب شده است.

یحیی عیدی بیرانوند با بیان اینکه در سفر معاون وزیر کشور به لرستان نیز قول مساعد همکاری برای اجرای این طرح داده شد، گفت: اگر این طرح اجرا شود به سندی جامع و کامل در حوزه ترافیک و حوزه حمل و نقل شهر خرم‌آباد تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه ای سطح شهر خرم‌آباد نیز بر اساس این طرح عملیاتی خواهند شد.

پایان پیام

ترافیک

ترافیک به معنای رفت‌وآمد جانداران، انسان یا وسایل نقلیه در مسیرهای پیش‌بینی شده و نیز به معنای عبور اطلاعات است. فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژهٔ شدآمد را برابر ترافیک برگزیده است.
واژه ترافیک از ریشه ایتالیایی گرفته شده‌است که به معنای تجارت و معامله است. امروزه در برخی ترکیب‌های انگلیسی مانند قاچاق انسان و قاچاق اسلحه از واژه ترافیک استفاده می‌شود.
در ایران و در زبان فارسی به شلوغی ایجاد شده در اثر استفادهٔ عابران پیاده، جانوران، وسایل نقلیه و غیره ترافیک یا راهبندان گفته می‌شود.

همچنین واژه ترافیک برای عبور اطلاعات و دیتاهای مخابراتی نیز کاربرد دارد. امروز از این واژه بیشتر برای ازدحام وسائل نقلیه و مخابرات استفاده می‌شود.

کد خبر : 3526 ساعت خبر : 11:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات