اختصاصی/ لرستانی‌ها برای بلوط سنگ‌تمام گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری گلونی امروز ۸ مردادماه، زنجیره انسانی صیانت از جنگل‌های زاگرس در منطقه حفاظت شده سفیدکوه واقع در روستای قِلا‌بَردی خرم‌آباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار گلونی در این زنجیره انسانی جمع کثیری از مردم، دانشجویان، کارکنان ارگان‌ها، جمعیت هلال احمر و… حضور داشتند.

این برنامه که به گفته مهندس فتحی به مناسبت انتخاب استان لرستان به عنوان نماینده بلوط‌های زاگرس توسط سازمان حفاظت محیط زیست با عنوان جنگل رمز حیات، با همکاری استانداری، محیط زیست، منابع طبیعی و صدا و سیمای مرکز لرستان و تشکلات زیست محیطی ترتیب داده شده بود، با استقبال بسیار خوب مردم لرستان رو‌به‌رو شد. حضور کم‌نظیر مردم و حتی خردسالان در این برنامه نمادین بیانگر علاقه مردم به حفاظت از محیط زیست و ارزش نهادن به طبیعت بود.
گزارش تصویری و خبرهای این برنامه متعاقبا ارسال خواهد شد.

پایان پیام

بلوط

بلوط درخت بومی در مناطق معتدله است و در ایران در جنگهای کردستان ،‌لرستان و کهکلویه می روید . ارتفاع این درخت در بعضی نواحی تا ۵۰ متر و قطر تنه آن به ۳ متر نیز می رسد . برگهای درخت بلوط پنجه ای و مانند انگشتان دست می باشد . میوه درخت بلوط که به نام بلوط معروف است مانند فندق بوده و در پیاله ای جای می گیرد .

خواص میوه بلوط میوه بلوط از قدیم الایام مورد مصرف بوده و از آن به عنوان غذا استفاده می کرده اند . حتی اگر آنرا خشک و دم کرده و با دم گندم مخلوط می کنند و از آن نان تهیه می نمایند . می توان بلوط را بوداده و سپس آنرا دم کرده و از آن چائی تهیه کرد . مقدر مصرف آن یک قاشق چایخوری در یک لیوان آب جوش می باشد . این دم کرده را می توان برای مورد زیر بکار برد :

۱- بواسیر را برطرف می کند .

۲-اسهال ساده و اسهال خونی را رفع می کند .

۳-درد معده و گاز معده را برطرف می کند .

۴-برای رفع کم خونی موثر است .

۵-نرمی استخوان را درمان می کند .

۶- برای تقویت عمومی بدن موثر است .

۷-برای معالجه اسهال اطفال ،‌در بلوط را با کاکائو مخلوط کرده و دم کرده آنرا به اطفال می دهند .

خواص درخت بلوط برای استفاده از پوست درخت بلوط یم توان آنرا در کرده و با عسل مخلوط کنید و یا اینکه یک قاشق در آنرا در یک لیوان آبجوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید .

۱- خونریزیها را متوقف می سازد .

۲-درمان کننده بواسیر خونی است .

۳-خاصیت ضد عفونی درد .

۴-ادرار را زیاد می کند .

۵-ترشحات زنانه را از بین می برد .

کد خبر : 2504 ساعت خبر : 11:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2504
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات