روزنامه‌ی لرستان/ ۱۸ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبر خوش ثبت احوالی آغاز می‌کنم. به نقل از مهر، مدیر کل سابق ثبت احوال لرستان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید از راه اندازی ۴۰ ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار صدور شناسنامه در سطح استان به صورت یک روزه است و همچنین با توجه به ارتقای فیبر نوری در سطح شهرستان‌ها زمینه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در استان فراهم شده است.

همین خبرگزاری امروز خبر خوش فرهنگی هم برای استان داشت. بهتر است بگویم خبر خیلی خوش. طبق این خبر، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بر لزوم ایجاد یک فرهنگ‌سرا در این شهر تاکید کرد و گفت: ساخت یک فرهنگ‌سرا در شهر با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی مردم باید در دستور کار قرار گیرد.
الحق که جای یک فرهنگ‌سرا در شهر خالیست و امیدواریم که این تصمیم هرچه سریع‌تر عملی شود.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان طی خبری که در ایسنا منتشر شد از به بهره‎برداری رسیدن پروژه‎های آبرسانی هم‌زمان با هفته دولت در بیش از ۶۰ روستای استان خبر داد. این مقام مسئول مشکل آب روستایی را ناشی از خشکسالی دانست و اظهار کرد: البته مشکل آب بیشتر متوجه فرهنگ و آموزش است از این‎رو ضرورت دارد که آموزش و فرهنگ‎سازی را از مهدهای کودک و مدارس آغاز کنیم.
کاش همه ما یاد بگیریم که باید از همان ابتدا فرهنگ استفاده صحیح را به فرزندانمان بیاموزیم. البته این را یادتان باشد، الان هم برای شروع استفاده صحیح دیر نیست. در همین خبرگزاری خبری هم مبنی بر اختصاص اعتبار ۵ درصدی به مدیریت بحران منتشر شد. مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: موضوعی را که امروز در بحث آتش‌سوزی مدیریت می‌کنیم، جزء بلایای طبیعی نیست و امکاناتی که وزارت نیرو در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته است، به‌ مدیریت این‌گونه حوادث می‌انجامد. امسال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان بوده که پنج درصد آن برای مدیریت بحران استان اختصاص یافت.

اما یادی کنیم از روز خبرنگاران که دیروز بود و حجم زیادی از خبرها به این موضوع ارتباط داشت. طی خبری که در فارس منتشر شد محمد قنبری، فرمانده انتطامی لرستان ظهر امروز در جمعی از خبرنگاران، این روز را به جامعه خبرنگاران تبریک گفت و اظهار کرد: شما وظیفه مهمی در راستای اطلاع‌رسانی به موقع که آثار مثبتی را در پی دارد، دارید. ارزش خبر و خبرنگاران بسیار زیاد است و همه ما به آن واقف هستیم. متشکریم آقای قنبری.

فارس خبر خوشی هم برای هم‌استانی‌های بروجردی داشت. مدیر امور برق بروجرد گفت: قریب به ۵۰ درصد از کنتورهای برق این شهرستان کنتورهای دیجیتال هستند و با اشاره به اینکه برای تبدیل کنتورهای قدیمی به دیجیتال با پیمانکار مشترکان این شهرستان قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، برای قریب به ۳ هزار دستگاه کنتور دیجیتال نیز اقدامات لازم انجام شده و اولویت با کنتورهای خراب و کنتورهای قدیمی است‌.

در نهایت برویم سراغ گلونی و گزارشی که منتشر کرد. شما می‌دانید «زورو» چیست؟ البته که می‌دانید. زورو یک بازی محلی است که در گذشته‌ها در استان ما رواج داشته است. در حدی که طرح روی برخی مفرغ‌های چنر هزار سال پیش هم بوده است. اما این زورو به دلیل غفلت ما لرستانی‌ها به نام استان کرمانشاه ثبت ملی شده. گزارش گلونی هم درباره واکنش لرستانی‌ها به این موضوع است. طی این گزارش آمده که با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان صحبتی شده و ایشان قول داده که موضوع را پیگیری و نام لرستان را هم به پرونده زوران اضافه کند. انشاالله.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2999 ساعت خبر : 8:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات