طرح ضربتی ساماندهی بافت فرسوده خرم‌آباد به نیمه راه رسید

استاندار لرستان گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار بود که وزارت راه و شهرسازی سالانه ۱۰ درصد بافت‎های فرسوده و سکونتگاه‎های غیررسمی را ساماندهی کند که متاسفانه حتی ۲٫۵ درصد این بافت‎ها انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت‎ها و محلات حاشیه‎ای و ناکارآمد شهرستان خرم‎آباد با بیان اینکه قصد داریم در سه منطقه حاشیه‎نشین و سکونتگاه‎های غیررسمی گل‎سفید، علی‎آباد و کرگانه را در دو فاز توانمندسازی کنیم، اظهار کرد: در ابتدا یک طرح ضربتی تحت عنوان ساماندهی اجرا شده و بناست این طرح ظرف ۶۲ روز به انجام برسد.

وی ادامه داد: ۳۲ روز از اجرای این طرح می‎گذرد و تاکنون با همکاری ۲۲ دستگاه اجرایی ۶۰ درصد کار به انجام رسیده است.

بازوند اضافه کرد: در یک ماه باقی مانده طرح ضربتی به پایان می‎رسد و طرح اصلی یعنی توانمندسازی را اجرایی خواهیم کرد.

استاندار لرستان گفت: ایجاد اشتغال، تامین منزل مسکونی به منظور خروج از حاشیه‎نشینی از جمله برنامه‎های طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‎ای شهرستان خرم‎آباد است.

بازوند با اشاره به اینکه سکونتگاه‎های غیررسمی و بافت‎های فرسوده در شهرستان‎های خرم‎آباد، دورود، کوهدشت، بروجرد و پلدختر وجود دارند، بیان کرد: بین ۱۵ تا ۱۷ درصد شهر خرم‎آباد سکونتگاه‎های غیررسمی و یا بافت فرسوده هستند.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه قرار بود که وزارت راه و شهرسازی سالانه ۱۰ درصد بافت‎های فرسوده و سکونتگاه‎های غیررسمی را ساماندهی کند که متاسفانه در طول این برنامه حتی ۲٫۵ درصد این بافت‎ها توسط وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

پایان پیام

بهسازی

بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شامل بهبودهای کالبدی، اقتصادی، اجتماعی، سازمانی و محیطی است که در مقیاس محلی و به صورت مشارکتی میان شهروندان، گروه‌های محلی و مسئولین محلی، اعمال می‌شود.

اقدامات بهسازی به‌طور عمومی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • ایجاد یا ارتقاء زیرساختها
  • حذف یا کاهش آسیب‌های محیطی
  • ایجاد مشوق برای مدیریت و نگهداری محله
  • احداث یا مرمت تجهیزات محلی مانند مراکز بهداشت، مهدکودک و فضاهای باز عمومی
  • به رسمیت شناختن حق مالکیت
  • ارتقاء مسکن

کد خبر : 2935 ساعت خبر : 6:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2935
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات