اختراعات استان لرستان در سطح سه باقی مانده‌اند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان گفت: اختراعات استان در سطح سه باقی ماندهاند.

حمزه امیری بیان کرد: متأسفانه اختراعات استان در سطح سه باقی مانده‎اند که این امر ممکن است به‎خاطر ضعف‎هایی در بنیاد باشد اما عمدتاً به مخترع برمی‎گردد که انگیزه لازم را ندارند.

وی اضافه کرد: مخترع باید به‎دنبال تجاری‎سازی اختراع خود باشد و به‎دنبال سرمایه‎گذار برای محصولش بگردد که اگر اختراع این پتانسیل را داشته باشد باید حتماً این موضوع پیگیری شود.

امیری با بیان اینکه نباید انتظار داشت که تمام کارها را دولت انجام دهد و فرد باید خود از اراده لازم برخوردار باشد، افزود: در یک‎سال اخیر آیین‎نامه‎های بنیاد عوض شده و به سمت فعالیت محصول‎محور پیش می‎رود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان با اشاره به تفاوت مرکز رشد و بنیاد نخبگان، گفت: بنیاد در مبحث تجاری‎سازی ورود پیدا نمی‎کند و بیشتر سعی در شناسایی فرد نخبه و استعداد برتر و راهنمایی او برای بالفعل رسیدن استعدادش است اما مرکز رشد به سمت تجاری‎سازی نوآوری پیش می‎رود برای همین وظایف آنها در یک راستا نیست.

پایان پیام

در مورد اختراع

اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرایند یا فراورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری، صنعت و مانند آن‌ها را حل می‌نماید، در هرصورت چیز جدیدی را ارائه می دهد.

تا کنون قوانینی برای ثبت اختراع و حمایت از آن در ایران به تصویب رسیده‌اند که عبارتند از: قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب ۱۳۱۰ و قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری ۱۳۸۶. در حال حاضر قانون سال ۱۳۱۰ منسوخ شده و قانون سال ۸۶ بر حمایت از اختراعات حاکم است.

ماده ۱ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶، اختراع را این‌گونه تعریف می‌کند: اختراع نتیجهٔ فکر کردن فرد یا افراد است که برای اولین بار فرایند یا فراورده ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری، صنعت و مانند آن حل می‌نماید.

کد خبر : 2348 ساعت خبر : 5:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات