شوک طبیعی در رشت

شوک طبیعی در رشت

روزنامه رویدادهای استان گیلان را هر روز در گلونی بخوانید:

شوک طبیعی در رشت

اجتماعی: به گزارش مهر، اسماعیل حاجی‌پور در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی رشت که شامگاه یکشنبه برگزار شد با انتقاد از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای رفع آلودگی رودخانه‌های رشت به سازمان آب منطقه‌ای، اظهار کرد: «تخصیص اعتبارات فوق به سازمان آب منطقه‌ای بدون در نظر گرفتن وظایف مدیریت شهری در ساماندهی وضعیت ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود شوک‌آور است.» وی با طرح این سوال که چطور ممکن است جایگاه مدیریت شهری در چنین مساله‌ای که به شهر مربوط است نادیده گرفته شود، افزود: «جلسات تصمیم‌گیری در خصوص هزینه کرد این اعتبارات بدون حضور مدیریت شهری و پارلمان شهری برای شهر برگزار می‌شود و این اقدام به معنای نادیده گرفتن جایگاه مدیریت شهری است.» حاجی‌پور تصریح کرد: «وقتی مدیریت شهری به راحتی نادیده گرفته می‌شود پس نباید از حضور شهرداری در ساماندهی وضعیت ۲ رودخانه انتظاری داشت، در حالی که شهرداری به تنهایی در زمان لایروبی ۲ رودخانه و همچنین آزادسازی حریم‌های رودخانه‌ها اقدامات لازم را انجام و هزینه‌های مزبور را تخصیص می‌دهد.»

سلامت:‌ به گزارش خبرگزاری دانشجو، همایش آموزشی «مدیریت بحران» امروز دوشنبه در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. در این همایش محمدتقی مقدم‌نیا، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با اشاره به اینکه در زمان وقوع بلایا مردم از کارکنان درمان انتظارات ویژه ای دارند، از بیمارستان به عنوان قلب سیستم بهداشتی یاد کرد. لازم به ذکر است همایش استانی مدیریت بحران که از روز گذشته به منظور آموزش مدیران و کارکنان پرستاری و مامایی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

سیاسی: به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: «برگزاری یک انتخابات قانونمند و با حضور حداکثری مردم اولویت مهم دولت است.» حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به برگزاری انتخابات اسفندماه اظهار داشت: «طبق قانون همه متولیان امر برگزاری انتخابات بایستی در جهت برگزاری یک انتخابات قانونمند تلاش کنند و زمینه حضور حداکثری مردم را نیز فراهم سازند.»

ورزشی: به گزارش خبرآنلاین، در هفته پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف داماش گیلان رفت که هر دو تیم نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. تا اواسط نیمه دوم دو تیم نمایش متعادلی داشتند، اما در دقایق پایانی فشار گیلانی‌ها کمی بیشتر بود که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

فرهنگی: به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دویست و نود و دومین نمایشگاه کتاب استانی و یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر گیلان در محل نمایشگاه بین المللی استان افتتاح شد. در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه، مراسم تجلیل از خادمان نشر استان به مناسبت هفته کتاب نیز برگزار شد. همچنین در این مراسم از طراح پوستر نمایشگاه «امید ژاله» قدردانی و کتاب «عرشیان هنرمند» زندگینامه ۵٠ شهید هنرمند گیلان رونمایی شد که «محمدرضا بینش برهمند» از نویسندگان فعال استان این کتاب را گردآوری کرده است. در این مراسم فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز توسط جامعه نویسندگان این استان مورد قدردانی قرار گرفت.

پایان پیام

گزارش‌گر: امیر پروَسنان

کد خبر : 8410 ساعت خبر : 0:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8410
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات