هشتمین سال‌مرگ قیصر امین‌پور + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری گلونی مراسم بزرگداشت هشتمین سال‌مرگ قیصر امین‌پور با حضور دوستداران و خانواده آن شاعر فقید دیروز در شهر گتوند (مزار ایشان) برگزار گردید. مراسم با خواندن فاتحه و مویه‌سرایی بختیاری همراه بود. لازم به ذکر است در این مراسم سید محمد سادات ابراهیمی (نماینده شوشتر و گتوند)، محمد علی اسدی (رئیس ارشاد گتوند)، آقای شکری‌زاده (شهردار گتوند) و همچنین آقای قنواتی (مدیر ارشاد خوزستان) حضور داشتند.

تصاویر این مراسم را ببینید:

قیصر امین‌پور

قیصر امین‌پور در ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ در گتوند منطقه بختیاری استان خوزستان به دنیا آمد. دوره راهنمایی و متوسطه خود را در مدرسه راهنمایی دکتر معین و آیت الله طالقانی دزفول گذراند و در سال ۱۳۵۷ در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد، ولی پس از مدتی از تحصیل در این رشته انصراف داد.[نیازمند منبع]

قیصر امین‌پور، در سال ۱۳۶۳ بار دیگر، اما در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه رفت و این رشته را تا مقطع دکترا گذراند و در سال ۱۳۷۶ از پایان‌نامه دکترای خود با راهنمایی محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «سنت و نوآوری در شعر معاصر» دفاع کرد. این پایان‌نامه در سال ۱۳۸۳ و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

او در سال ۱۳۵۸، به همراه سید حسن حسینی از جمله شاعرانی بود که در شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های واحد شعر حوزه هنری تا سال ۱۳۶۶ تأثیرگذار بود. وی طی این دوران مسئولیت صفحه شعرِ هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و اولین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۶۳ منتشر کرد. اولین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزلها و حدود بیست شعر نیمایی را در بر می‌گرفت که البته بعضی به اشتباه این اشعار را سپید می‌پندارند.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 7451 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات