آسمانت را پس بگیر در روز اول

پایگاه خبری گلونی – نخستین روز پویش آسمانت را پس بگیر و روز دوشنبه، ششم دی‌ماه در هشت ایستگاه متروی تهران برگزار شد.

در روز اول گروه‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی به ایستگاه‌های گوناگون رفتند و ویژه‌نامه روزنامه وقایع تهرانیه را میان مردم پخش کردند. روزنامه وقایع تهرانیه، روزنامه متروی تهران است که هر روز در سراسر ایستگاه‌ها پخش می‌شود. این روزنامه به جد و به طنز به مسائل شهروندی، شهری و محیط زیستی می‌پردازد. پویش آسمانت را پس بگیر با همکاری این روزنامه و پایگاه خبری گلونی برگزار می‌شود.

گزارش تصویری این پویش را ببنید. عکس‌ها از انوشه میرمجلسی است.

تهران تخصصی‌ترین سمن‌های محیط زیستی در کشور را دارد
کارشناس آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش ۱۰۰ سمن محیط زیستی در استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: استان تهران تخصصی‌ترین سمن‌های محیط زیستی در کشور را دارد و امیدواریم که امسال بتوانیم بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران را به روز کنیم.
اسماء کرمی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های سمن‌های زیست محیطی در استان تهران بسیار گسترده است، اظهار کرد: تعداد و مشخصات این سمن‌ها را به‌صورت بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران جمع‌آوری کرده‌ایم و در حال حاضر حدود ۱۲۰ سمن در استان تهران در حوزه محیط زیست مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد، برخی سمن‌ها در یک سال اخیر یا کم فعال بوده‌اند یا حتی فعالیت نداشته‌اند ولی در حاضر می‌توان گفت که از این ۱۲۰ سمن، ۸۰ سمن کاملا فعال هستند. سعی می‌کنیم دوباره امسال بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان تهران را به‌روز کنیم و آن را روی سایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهیم.
این کارشناس آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تخصصی‌ترین سمن‌های محیط زیستی در استان تهران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در استان‌های دیگر کشور نیز بسته به وسعت و جمعیت استان سمن‌هایی شکل گرفته‌اند ولی تخصصی‌ترین سازمان‌های مردم نهاد در استان هستند که یا شناسنامه ملی دارند و یا به صورت استانی فعالیت می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 11216 ساعت خبر : 11:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11216
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات