جنگ و تبعات آن در «جنگ و رنگ»

نمایشگاه نقاشی کودک “جنگ و رنگ” با موضوع جنگ و تبعات آن ، روز جمعه دوم بهمن ماه در گالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گروهی، جمعی از کودکان با رده سنی چهار سال به بالا و از شاگردان انوشه جم می‌باشند که با ارائه ۴٢ اثر به موضوعاتی همچون جنگ و ویرانی، مهاجرت، مقاومت و در نهایت پایان جنگ پرداخته‌اند.

انوشه جم فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری از سال ١٣٧۵ تاکنون در زمینه آموزش نقاشی (هنر و خلاقیت بصری)  به کودکان فعالیت می‌کند. به عقیده وی روایت جنگ از دیدگاه کودکان می‌تواند تاثیر بسزایی در بزرگسالان بگذارد و با همزاد پنداری که بین آنها و دیدگاه کودکان ایجاد می‌شود  برای لحظاتی به فکر فرو روند.

گفتنی است دهمین نمایشگاه انوشه جم و هنرجویانش تا تاریح ٩ بهمن ماه در گالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در  روزهای تعطیل ١۴ الی ٢٠ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

پایان پیام

فرهنگ سرای نیاوران
فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد.
پس از انقلاب این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تنها فرهنگسرای این وزارت خانه است.
 تا سال ۱۳۶۴ علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال ۱۳۶۷ پذیرش هنرجویان «مرکز آموزش هنر» از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره ۱۸۰ نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ‌التحصیل شدند. از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده‌است: برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و …
این فرهنگسرا در خیابان شهید باهنر (نیاوران) روبروی پارک نیاوران قرار دارد.
دانشجویان در رشته‌های طراحی و گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، بازیگری و نمایش نامه‌نویسی و مینیاتور در این دانشکده تحصیل می‌نمودند.

کد خبر : 12343 ساعت خبر : 9:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12343
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات