«رویاهای دم صبح» در کانون اصلاح و تربیت

کارگردان مستند «رویاهای دم صبح» معتقد است در مقام یک فیلم‌ساز و در مرتبه فردی متعلق به جامعه‌اش، می‌تواند بیشتر از همه بر چیزی تاثیر بگذارد تا آنرا بهتر درک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهرداد اسکویی درباره فیلمش گفت: من نسبت به تاثیراتی که تفکراتم بر جهان پیرامونم می‌گذارد، مسئولیت دارم. تفکراتی که همکاران خلاقم هم آن را همراهی می‌کنند.

وی افزود: برای من فیلم‌سازی به معنی پیش بردن تغییرات مثبت، موثر اجتماعی و بالا بردن درک مردم است.
اسکویی تاکید کرد: این فیلم مستند سینمایی هم با همین باور و اعتقاد ساخته شده است، برای نور تاباندن بر زندگی، نگاه، مسایل و فرآیندهایی که جهان این نوجوانان دختر را در کانون اصلاح و تربیت، اینچنین پیچیده می‌سازد.

«رویاهای دم صبح» اولین مستند بلند سینمایی مهرداد اسکویی است که خودش تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.
خلاصه داستان: فیلم روایتی است از زندگی دختران زیر ١٨ سال در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران

پایان پیام

مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی (زادهٔ ۱۳۴۸ در تهران)، فیلم‌ساز، و رقاص عکاس، تهیه‌کننده، پژوهشگر و چهره ی فرهنگی ایرانی است .
وی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است .

اغلب آثار فیلم سازی و عکاسی وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعدد معتبری را کسب کرده‌است.
اسکویی قبل از شروع دبستان خواندن و نوشتن را آموخت. با فیلم کوتاه داستانی «در تاریخ او» در بیست و دو سالگی ، به عنوان نماینده انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان اولین فیلم ساز زیر بیست و پنج سال ایران (بعد از انقلاب اسلامی ) به جشنواره اتحادیه جهانی فیلم کوتاه « یونیکا» در شهر سنت گالن سوییس در سال ۱۹۹۱ حضور یافت .

اسکویی تحصیلاتش را در رشته کارگردانی سینما در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر کامل کرد. در سال ۲۰۱۰ به دلیل فعالیت های گسترده ی فرهنگی اش ، موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد

کد خبر : 12091 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات