کتاب مرگ خاموش آقای نویسنده را بخوانید

کتاب مرگ خاموش آقای نویسنده را بخوانید

به گزارش پایگاه خبری گلونی مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» نوشته امیر پروسنان به تازگی منتشر شده است. این مجموعه داستان شامل ۱۷ داستان کوتاه است که توسط انتشارات صدای معاصر منتشر شد. «مرگ خاموش آقای نویسنده» اولین مجموعه داستان این نویسنده است.

حال و هوای اغلب داستان‌های این مجموعه در فضاهای شهری می‌گذرد و به روابط انسانی حاکم بر شهرنشینان، درون‌گرا شدن و تنهایی انسان‌های عصر حاضر اشاره دارد. راوی‌های مجموعه داستان «مرگ خاموش آقای نویسنده» از جنس آدم‌های اطرافمان هستند که این موضوع به باورپذیر کردن شخصیت‌ها و نزدیک‌تر شدن به فضای داستان‌ها کمک کرده است.

در پشت جلد این کتاب این‌طور می‌خوانیم: «مهندسی عمران یا روزنامه‌نگاری یا داستان‌نویسی؛ هر کدام بخشی از زندگی‌ام را تشکیل داده‌اند. شاید وقتی سال ۶۴ در رشت متولد شدم، فکرش را هم نمی‌کردم که نیمی از این ۳۰ سال را به داستان خواندن و شنیدن و نوشتن بگذرانم و حاصلش بشود این مجموعه که می‌خوانید.»

کتاب مرگ خاموش آقای نویسنده را بخوانید

کتاب مجموعه‌ای از صفحاتِ نوشته‌شده، مصوّر، چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و…) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب، ورق و هر سمت یا روی هر ورق، صفحه نامیده می‌شود.

به جلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته می‌شود. کتاب در اندازه‌هایِ گوناگون دیده می‌شود. در ایران، قطع رحلی، وزیری و جیبی از مشهورترین قطع‌های کتاب است. کوچک‌ترین کتاب دنیا یک انجیل است که در موزهٔ کلیسایِ وانک اصفهان نگهداری می‌شود. اولین کتاب به زبان فارسی در هند و به دست یک ارمنی به زیور طبع آراسته شده‌است. از انواع دیگر کتاب، کتاب دیجیتالی (e-Book) است که کتاب در قالب بسته‌های نرم‌افزاری مانندِ پی‌دی‌اف ارائه می‌شود که وسایلی نیز به نام کتابخوان الکترونیکی مانندِ آمازون کیندل برای خواندن آن به کار می‌رود. نمونهٔ دیگری از کتاب غیرِ چاپّی کتاب صوتی است.

پایان پیام

کد خبر : 12028 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12028
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات