معرفی برندگان جشنواره «سوز و سیل»

نمایشگاه عکس موبایلی «سوز و سیل‌» که به مدت ٣ روز در حوزه هنری لرستان برپا بود با معرفی برندگان و اهدای جوایز به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه عکس انجمن دانش‌آموختگان با عنوان «سوز و سیل‌» که از ١١ بهمن‌ماه در نگارخانه مهر حوزه هنری خرم‌آباد آغاز به کارکرده بود، عصر سه‌شنبه پایان یافت.

دبیر جشنواره عکاسی سوز و سیل در حاشیه آیین اختتامیه این نمایشگاه بابیان این‌که هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی به تصویر کشیدن زیبایی‌های شهر خرم‌آباد از دریچه دوربین موبایل شهروندان بود‌، اظهار داشت‌: در طول ٣ روز برگزاری این نمایشگاه‌، شاهد استقبال خوبی توسط شهروندان از تصاویر برگزیده این جشنواره بودیم.

لیلا قلندری افزود: برای شرکت در این نمایشگاه بیش از ٢٠٠ عکاس‌، بالغ ‌بر ۵۵٠ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند،که درنهایت ٣ تصویر با نظر هیئت‌ داوران و یک اثر نیز با توجه به استقبال مردمی به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

نفر اول: زیبا پیمانی

نفر دوم: رضوان مصطفی‌زاده

نفر سوم: خدیجه متقی

برنده مردمی: سیاوش سلاح‌ورزی

پایان پیام

عَکس

فَرتور یا عَکس گونه‌ای تصویر است که بر اثر تابش نور بر یک سطح حساس به نور (معمولاً فیلم عکاسی یا یک تصویرساز الکترونیکی مانند دستگاه جفت‌کننده بار یا تراشهٔ سیموس به‌دست می‌آید. بیشتر فرتورها با استفاده از دوربین آنالوگ گرفته می‌شوند. دوربین آنالوگ از لنز برای واضح‌سازی طول موج‌های مرئیِ نور در بازتولیدی که برای چشمان انسان دیدنی باشد استفاده می‌کند. فرایند ساخت فرتور را عکاسی می‌گویند.

نخستین فرتور در سال ۱۸۲۶ یا ۱۸۲۷ م. به‌دست ژوزف نیسه‌فور نیپس ثبت شد. واژه فوتوگراف در سال ۱۸۳۹ توسط سر جان هرشل ابداع شده‌است و برگرفته از یونانی (φῶς (phos به معنای «نور، درخشش، روشنایی» و (γραφή (Graphê به معنی «نگارش، نوشتن» با هم به معنی «نگارش با پرتو» است. نباید عکس (فرتور) را با تصویر (انگاره) اشتباه بگیریم؛ عکس (جز) نام دسته‌ای از تصویرها (کل) است.
اولین عکس دائمی، یک کپی حکاکی شده در معرض تماس، در سال ۱۸۲۲ با استفاده از فرایند «هلیوگرافی» مبتنی بر قیر ساخته شده توسط ژوزف نیسه‌فور نیپس ساخته شده‌است. اولین عکس‌های یک صحنه در دنیای واقعی، که با استفاده از یک تاریک‌خانه ساخته شده‌است.

کد خبر : 13210 ساعت خبر : 9:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات