تبلیغات نامزدها تا ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه

مطابق قانون انتخابات، انتشار تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در روز پنجشنبه ٩۴/١٢/۶ در رسانه‌ها ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در اطلاعیه‌ای که اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منتشر کرد آمده است: طبق اعلام وزارت کشور و در راستای اجرای ماده ٢٣ قانون تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان و ماده ۵۶ و ۶۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، علاوه بر رعایت مفاد قوانین مذکور از سوی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با توجه به آنکه مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه مورخ ٩۴/١٢/۶ به پایان می‌رسد، ضرورت دارد روزنامه‌ها و نشریاتی که در روز پنجشنبه توزیع می‌شوند از درج هرگونه مطلب تبلیغاتی و درج ‌آگهی در مورد داوطلبان محترم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خودداری کنند.

پایان پیام

مجلس خبرگان رهبری
مجلس خبرگان رهبری مجلسی متشکل از فقیه‌های «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین ولی فقیه (رهبر جمهوری اسلامی) را دارد. مدت هر دورهٔ این مجلس که اعضای آن به وسیلهٔ انتخابات و توسط رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌گردند، هشت سال می‌باشد.
مجلس خبرگان رهبری نیز در اجرای مادهٔ ۱ و ۲ آیین‌نامهٔ داخلی این نهاد، تعداد خبرگان را ۸۸ نفر اعلام کرده‌است. تعیین حسینعلی منتظری به عنوان قائم مقام رهبری در سال ۱۳۶۴ و انتخاب سید علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ مهم‌ترین تصمیمات این مجلس در دوران فعالیت خود بوده‌است.
بر اساس اصل ۱۰۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مسولیت تصویب قانون مربوط به تعداد و شرایط خبرگان، کیفیت انتخاب آن‌ها و آیین‌نامه داخلی جلسات آنان فقط برای «نخستین دوره» برعهده شورای نگهبان بوده و پس از آن «هر گونه تغییر و تجدیدنظر در این قانون و تصویب سایر مقررات مربوط به وظایف خبرگان در صلاحیتِ خود آنان است.»
بنابراین مطابق تعریف اصل ۱۰۸ قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری باید یک مجلس انتخابی تمام عیار باشد و نه انتصابی.

کد خبر : 14138 ساعت خبر : 4:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14138
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات