دوره‌های آموزش محیط‌بانان از نیمه دوم فروردین

مدیر دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست از شروع دوره‌های آموزش محیط‌بانان از نیمه دوم فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کیومرث کلانتری با تاکید بر اینکه آموزش در سازمان حفاظت محیط زیست به معنای ارزش، سرمایه‌گذاری و توسعه نیروی انسانی است، گفت: در این سازمان محیط‌بان تنها یک نگهبان نیست بلکه یک نیروی حفاظتی تخصصی است که باید کاربرد سلاح، مقررات و شرایط اجتماعی و اکولوژیکی محیط خدمت خود را بداند.

وی با بیان اینکه آموزش محیط‌بانان به سرعت توسط دانشکده محیط زیست انجام خواهد شد، تصریح کرد: این دوره‌ها دوره تخصصی محیط‌بانی است که از نیمه دوم فروردین شروع خواهد شد و اولویت با محیط‌بانانی است که آموزش بدو خدمت را طی نکرده‌اند.

مدیر دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه روند آموزش باید ادامه‌دار باشد، گفت: آموزش یک روند مستمر است و هیچ یک از کارکنان و کار‌شناسان سازمان بی‌نیاز از آن نیستند. نیروی کار‌شناسی سازمان باید دوره‌های کاربردی طی کنند و نیروی محیط‌بان باید دوره‌های امدادگری و بحران و کاربرد سلاح را بگذارند.

پایان پیام

سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست ایران مناطق با ارزش زیست‌محیطی ایران را در قالب مناطق ۴ گانه به ۱۶ پارک ملی، ۱۳ اثر طبیعی ملی، ۳۳ پناهگاه حیات وحش و ۹۴ منطقه حفاظت‌شده تقسیم کرده‌است. این کشور دارای شرایط اقلیمی متنوعی است به‌طوری‌که از ۱۳ اقلیم شناخته شده در جهان ۱۱ نوع آن در ایران وجود دارد. در عین حال شاخص‌های پایداری محیط زیست ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و با کسب رتبه ۱۳۲ بین ۱۴۶ کشور در انتهای جدول مربوط قرار گرفته‌است.

شرایط اقلیمی متغیر سبب ایجاد زیست بوم‌های متفاوت در ایران گردیده‌است. این تنوع اقلیمی تنوع زیستی قابل توجهی را در ایران به وجود آورده‌است، نزدیک به ۸۰۰۰ گونه یا واحد تحت‌گونه‌ای گیاهی در این کشور شناسایی شده‌است که از این تعداد حدود ۱۸۰۰ واحد بومی هستند. این تعداد گونه گیاهی با گونه‌های گیاهی سراسر قاره اروپا برابری می‌کند. شناخته شده‌ترین گونه‌های گیاهی بومی ایران لاله واژگون و سوسن چلچراغ است

کد خبر : 15745 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15745
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات