محرومیت بیش از یک‌صد ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «حسین نوش‌آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال جاری که در سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: سومین همایش حقوقی مالکیت ادبی و هنری در دولت تدبیر و امید نیز با رویکرد حمایت از این آثار در فضای مجازی سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به صورت ملی و بین‌المللی در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

نوش‌آبادی گفت: این همایش با حضور جمعی از مسوولان کشوری، مدیران و کارشناسان مرتبط و جمعی از مسوولان وایپو با هدف فرهنگ سازی رعایت حقوق پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: معطوف ساختن نگاه‌ها به سمت نیازهای ذی‌نفعان حوزه ادبی و هنری، پیوند نخبگان و دانشگاهیان به حوزه مالکیت ادبی و هنری و … از دیگر اهداف برگزاری این همایش در سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری است.

نوش‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ٩۵ را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری فرمودند و بر عزم همه مسئولان کشور و مردم عزیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید نمودند.

وی افزود: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در اجرای بندهای ١٩، ٢٠ و ٢١ سیاست‌های کلی ٢۴ گانه اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دستور ریاست محترم جمهوری به کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرائی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی را سرلوحه کار قرار داده و بلافاصله اقدام به تدوین اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی نموده است.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شفاف‌سازی اقتصاد و سالم سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری و ارزی تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده،  تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته – تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به‌ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و ر ایج ملی، از جمله سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که در حوزه فرهنگ و هنر تعریف و ابلاغ شده است.

وی گفت: شورای اقتصاد در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، برنامه‌های عملیاتی این وزارتخانه را برای تحقق بندهای سه‌گانه مورد تائید و تصویب قرار دارد.

نوش‌آبادی افزود: چابک سازی ساختار و تشکیلات دستگاه‌های بخش فرهنگ، شفاف‌سازی در توزیع منابع دولتی، تدوین، اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات در راستای سالم‌سازی و رفع موانع اقتصادی در بخش فرهنگ و هنر، تقویت فرهنگ جهادی در تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، فراهم کردن زمینه‌ها و فرهنگ‌سازی برای اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه، تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی و ابعاد فرهنگی آن، گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، همکاری با نهادها و مراکز فرهنگی کشور برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود، از سیاست‌های مصوب حوزه فرهنگ و هنر در تحقق بندهای ١٩، ٢٠ و ٢١ اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی گفت: بازنگری و مهندسی فرآیندها و روش‌ها و ساختارها با هدف شفاف‌سازی و جلوگیری از زمینه‌های فساد، تدوین سازوکارها و روش‌های صرفه‌جویی و ساماندهی هزینه‌ها و افزایش قابلیت نظارت‌پذیری هزینه‌های حوزه فرهنگ و هنر – حمایت از مطالعات و پژوهش‌های کاربردی در راستای تبیین و شناسائی وضع موجود فرهنگ و اخلاق کار، کارآفرینی و روحیه جهادی در فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود و ارتقای شاخص‌های آنها از دیگر برنامه‌های وزارت ارشاد در راستای عملیای کردن اقتصاد مقاومتی است.

نوش‌آبادی، به‌کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور برای ترویج فرهنگ جهادی، حمایت از آثار سینمائی، نمایشی رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغی در راستای بسترسازی برای گفتمان سازی و ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد حمایت از هنرمندان، اندیشمندان و نویسندگان برای تبیین و ترویج سیاست‌ها و ابعاد اقتصاد مقاومتی، ترویج الگو و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اصلاح الگوی مصرف و ارتقاء فرهنگ عمومی متناسب با الزامات و اهداف اقتصاد مقاومتی – بهره‌گیری ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و مجازی و دیجیتال در راستای ترویج اهداف اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩۵ برشمرد.

 وی از دیگر این برنامه‌ها را، بهره‌گیری از ظرفیت فضاها و رخدادهای فرهنگی، دیپلماسی عمومی و فرهنگی با هدف کاهش تهدیدات خارجی و فعال‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر مجامع و کانون‌ها فرهنگی و مؤسسات مذهبی برای ترویج و تعمیق مبانی اعتقادی مرتبط با اقتصاد مقاومتی، همکاری با سایر نهادها و مراکز فرهنگی کشور برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در راستای هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های مشترک و جلوگیری از موازی‌کاری، کاستن از فعالیت‌های موازی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور و تلاش جهت تجمیع اینگونه فعالیت‌ها دانست.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طراحی و استقرار سامانه و نظام اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص توزیع منابع، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و سایر برنامه‌های آموزشی از جمله برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جشنواره‌ها در خصوص تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید فیلم‌های مناسب و مستند در زمینه ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و مقابله با زمینه‌های فرهنگی با ناامنی اقتصادی و رانت‌جوئی و فساد از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: حمایت از رسانه‌های تخصصی مرتبط با اقتصاد مقاومتی و پژوهش‌های مرتبط با آن، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری حرفه‌ای و فاخر متناسب با سبک زندگی ایرانی – اسلامی، حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و وبلاگ‌های مسجدی در جهت تولید و نشر محتوا، حمایت از برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات در حوزه فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور و ساخت و اجرای سمفونی مشترک با کشورهای خارجی با هدف عرضه و اجرا در کشورهای مختلف جهان را می‌توان از دیگر برنامه‌های مصوب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌های پیشرو در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با اعتقاد راسخ به سیاست‌های ابلاغی تمام تلاش خود را در جهت تحقق این سیاست‌ها بکار خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی صدور روادید برای حجاج تمتع گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، آنها حاضر به همکاری نبوده و بعید است چشم‌انداز روشنی برای تمتع امسال ما وجود داشته باشد البته بحث اعزام زائران به این آیین مورد توجه همه مسوولان کشور است.

وی با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا و هتاکی ماموران فرودگاه سعودی گفت: قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک از سوی عربستان حج را تحت‌الشعاع قرار داده است.

در حال حاضر هیچ تضمینی برای حفظ سلامتی، رعایت کرامت زائران ما در عربستان وجود ندارد

نوش‌آبادی ادامه داد: تاکنون هیچ اقدام عملی در خصوص پرداخت دیه به شهدای فاجعه منا انجام نشده، عذرخواهی رسمی هم صورت نگرفته و حتی در برخورد با دو مأمور هتاک سعودی با زائران ایرانی نیز اقدامی نشده است و هیچ تضمینی برای حفظ سلامتی، رعایت حرمت و کرامت زائران ما در حال حاضر در عربستان وجود ندارد.

وی با اشاره به تاکیدات مراجع عظام، مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در این باره گفت: این بزرگواران همواره تاکید بر حفظ حرمت و کرامت زائران ایرانی دارند لذا اگر قرار باشد که این مهم از سوی دولت سعودی رعایت نشود جایز نیست که حج به هر طریقی برگزار شود.

فردا هیاتی ایرانی به نمایندگی رییس سازمان حج به عربستان سفر می‌کند

وی افزود: با توجه به تلاش‌های فراون و چند ماهه گذشته برای انجام هماهنگی‌های لازم درباره تأمین مسکن، رزرو هتل، خودرو، هواپیما و … متاسفانه همکاری نکردن دولت سعودی باعث شده تا کنون هیچ قراردادی با مقام‌های این کشور امضا نشود و حتی آنها در ماه گذشته پرواز ماهان به این کشور را نیز ممنوع کردند.

نوش آبادی گفت: فردا هیئت ایرانی به نمایندگی رییس سازمان حج به عربستان سفر می‌کند که امیدوارم از این سفر نتیجه‌ای حاصل شود و دولت سعودی به مطالبات ما توجه کرده و به حقوق ملت‌های مسلمان نیز احترام بگذارد.

وی درباره حکم قوه قضاییه مبنی بر فعالیت یک ماهه نشریه یالثارات با توجه بر لغو مجوز آن از سوی هیات نظارت بر مطبوعات افزود: هیات نظارت بر مطبوعات مجوز این نشریه را طی ماه‌های گذشته لغو کرده و از نظر این هیات این ماهنامه فاقد پروانه و اجازه فعالیت است.

نوش‌آبادی گفت:: هیات نظارت بر مطبوعات یک هیات فرادستگاهی است که در آن نمایندگان سه قوه و سایر نمایندگان رسانه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مجلس نیز در آن حضور دارند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: قوه قضاییه در این حکم یک ماهه صریح اعلام نکرده که این حکم از محل مجوز جدید است یا از ناحیه دیگری. بنابراین اگر قرار باشد یالثارات مجدداً منتشر شود، باید مجدد درخواست دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش روز گذشته دانشجویان دانشکده خبر مبنی بر آزادی بیان و  توقیف نشدن هیچ رسانه‌ای در دولت تدبیر و امید و اینکه آیا این سخن به معنای آن است که سال جدید، پایانی بر توقیف مطبوعات خواهد بود یا خیر؟ افزود: آزادی قلم، بیان و عقیده بر اساس قانون اساسی محترم شمرده شده و تا زمانی که این آزادی تعرضی به حقوق و آزادی‌های دیگران نباشد، به رسمیت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما باید مرزها را هم بشناسیم؛ در اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است که هیچ‌کس حق ندارد به بهانه حفظ وحدت و امنیت داخلی در کشور، آزادی‌های مشروع مردم را سلب کند و در عین حال کسی هم حق ندارد به بهانه آزادی، به وحدت و امنیت ملی کشور خدشه وارد کند.

با برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نمایشگاه‌های دیگر را می‌توان در آنجا برگزار کرد

نوش‌آبادی درباره آخرین تصمیم برای برگزاری نمایشگاه قرآن با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، گفت: این نمایشگاه قطعاً هم امسال برگزار خواهد شد اما در مورد اینکه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود یا شهر آفتاب، هنوز تصمیم گیری نشده است. قطعاً برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب منوط به موفقیت در برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است.

محرومیت بیش از یک‌صد ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب

وی درباره وضعیت ناشران متخلف که از حضور در نمایشگاه امسال کتاب تهران محروم شده‌اند، گفت: برخی تخلفات صنفی برخی ناشران در سال‌های گذشته منجر به محرومیت آنها از حضور در نمایشگاه امسال شد و بر این اساس بیش از یکصد ناشر امسال از توفیق حضور در این نمایشگاه محروم هستند.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: آراء صادره برای این ناشران صرفاً به خاطر تخلفات صنفی است و ربطی به مسائل محتوایی کتاب‌های آنها در سال گذشته که برخی بر آن دامن می‌زنند، ندارد. قطعاً وزارت ارشاد امسال هم مطابق قانون در مورد تخلفات احتمالی برخوردهای قانونی را اعمال خواهد کرد.

نوش‌آبادی با تاکید بر اینکه ضوابط و مقررات مربوط به حضور ناشران در نمایشگاه کتاب به آنها ابلاغ شده است، گفت: ناشران باید بیشتر از دیگران حرمت نمایشگاه را حفظ کنند و انتظار ما این است که زمینه برگزاری یک نمایشگاه خوب و بانشاط را فراهم کنند.

 واگذاری ۵ ساله شهرآفتاب از سوی شهرداری تهران به صورت رایگان

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار و مطالبی درباره نحوه واگذاری شهر آفتاب به وزارت ارشاد و مسائل مالی مرتبط با این موضوع گفت: شهرداری تهران قول داده است که شهر آفتاب را به مدت ۵ سال به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب قرار دهد و  درباره سال‌های آینده هم بعداً تصمیم‌گیری خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارشاد در مورد وضعیت نظارت بر سایت‌های فعال در زمینه همسریابی گفت: تعداد این سایت‌ها انگشت‌شمار است و ما برای مسدود کردن تعدادی از این سایت‌ها که مرتکب تخلفاتی شده بودند اقدام کرده‌ایم. اما برخی مقامات قضائی نظرشان بر این بود که وزارت ارشاد اجازه این کار را ندارد و باید مراحل قانونی موضوع طی شود. این مسئله باعث شده که اقدام قاطع و جدی برای برخورد با سایت‌های غیرمجاز در این حوزه صورت نگیرد و اقدامات به کندی پیش برود.

نوش‌آبادی گفت: در هر حال ما با نهادهای قضائی، امنیتی و پلیس فتا در این خصوص همکاری داریم و فعالیت بسیاری از سایت‌های غیر مجاز رصد می‌شود و در صورت ارتکاب تخلف، با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: البته صدور مجوز به اینچنین سایت‌هایی که بخواهند در زمینه همسریابی فعالیت کنند، با دقت، وسواس و طی پروسه‌ای بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

بودجه تئاتر در سال جدید افزایش یافت

نوش‌آبادی در ادامه درباره نام‌گذاری سال گذشته از سوی وزیر ارشاد به نام سال تئاتر و اینکه آیا اهداف این حوزه محقق شده است یا خیر؟ گفت: سال گذشته طبق صحبت‌ها و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال «تئاتر» نام‌گذاری شده بود که خوشبختانه آثار و پیامدهای خوبی را برای حوزه تئاتر در بر داشت.

وی افزود: ما در سال گذشته طی تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی که انجام گرفت، توانستیم بودجه سال ۹۵ تئاتر را افزایش داده و کاری کنیم که بودجه در حوزه تئاتر به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته باشد و اتفاقاً این همان حرکتی بود که ناظر بر بحث نام‌گذاری سال ۹۴ به نام تئاتر بود.

نوش‌آبادی ادامه داد: ما در سال گذشته شاهد تحقق دستاورد همان شعار از جمله بازسازی بسیاری از سالن‌ها در استان‌ها و برگزاری جشنواره تئاتر مناطق بودیم که برای ما دستاورد قابل توجهی بود.

وی افزود: این درست است که ما در حوزه بازسازی تئاتر شهر و اماکنی چون اداره تئاتر نتوانستیم به توفیق کاملی دست پیدا کنیم اما تردیدی نداریم که در این راه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و باید در سال ۹۵ نیز ادامه یابد.

مسوولیت موزه هنرهای معاصر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بخش غیر دولتی و اینکه این شایعه از کجا نشأت گرفته است؟ گفت: شایعه واگذاری موزه هنرهای معاصر زمانی مطرح شد که فقط یک نظر کارشناسی خام بود که آیا امکان واسپاری فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر و مجموعه‌هایی مانند موزه صبا به بخش غیردولتی وجود دارد یا خیر؟ که هیچ تصمیمی هم تا این لحظه برای انتقال این مجموعه فاخر گرفته نشده و ما این موضوع را تکذیب کردیم و همچنان اعلام می‌کنیم مسوولیت موزه هنرهای معاصر و سایر موزه‌ها از جمله موزه صبا در حوزه مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: اگر قرار بر واگذاری باشد این واگذاری باید بر اساس سیاست‌های کلی دولت و در نظر گرفتن تمامی ضوابط صورت بگیرد و مطمئن باشید واگذاری چنین مجموعه‌هایی بدون نظارت دولت صورت نمی‌گیرد.

استعفای علی رهبری منتفی است

نوش‌آبادی درباره موضوع استعفای علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک گفت: استعفای علی رهبری چند روز قبل از سال جدید با توجه به نشستی که با شخص وزیر داشت، کاملاً منتفی شده است زیرا ما بر این باوریم هزینه‌های زیادی شده تا این چهره شناخته شده عرصه موسیقی به ایران بیاید. بنابراین نباید کاری کنیم که حضور ایشان در ایران به راحتی منجر به رفتن شود.

وی تاکید کرد: البته باید بگویم اختلافات جزئی درباره مدیریت و مسائل اداری – مالی ارکستر سمفونیک وجود داشت که باید در جای خودش پیگیری می‌شد زیرا آقای علی رهبری نباید دغدغه این مسائل را داشته باشد. ایشان در بخش هنری ارکستر اختیار تام دارد و امیدوارم فضای آرامی که برای ارکسترها به وجود آمده، تداوم پیدا کند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عدم ملاقات مسوولان وزارت ارشاد از محمدرضا شجریان گفت: همه هنرمندان برای ما عزیز هستند به‌ویژه کسانی که حق زیادی به گردن موسیقی سنتی ایران دارند. ایشان نیز از چهره‌های شناخته شده موسیقی کشور ما است که امیدوارم سلامتی خود را بازیابد. اگر نیاز به حمایتی باشد حتماً انجام خواهد گرفت. ولی فکر نمی‌کنم شجریان نیاز به کمک ارشاد برای تأمین هزینه‌ها داشته باشد

بحث نگران‌کننده‌ای درباره انتخابات خانه موسیقی وجود ندارد

وی درباره نظارت وزارت ارشاد بر انتخابات خانه موسیقی نیز افزود: جایگاه و نقش خانه موسیقی در موسیقی جایگاهی کاملاً روشن است که این جایگاه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه پذیرفته شده‌ای است. ما تلاش می‌کنیم که برخی از نگاه‌های بدبینانه را برطرف کنیم تا مسائل ریز باعث اختلال در فعالیت‌ها نشود.

نوش‌آبادی افزود: ما باید ضوابط و مقررات را بپذیریم و بر مبنای آن اعتقاد داشته باشیم که همدیگر را تضعیف نکنیم. بنابراین بحث نگران‌کننده‌ای پیرامون انتخابات خانه موسیقی وجود ندارد.

وی درباره شایعه جایگزینی اکبر تشکری‌نیا به جای بهرام جمالی در مدیریت بنیاد فرهنگی – هنری رودکی گفت: تاکنون خبر موثقی درباره  این موضوع نشنیده‌ام و اطلاعات دقیقی ندارم.

وی درباره تدوین سند موسیقی کشور گفت: برای اینکه ما در موسیقی چراغ راهی داشته باشیم سند موسیقی می‌تواند نقشه راه ارزشمندی برای ما باشد.

نوش‌آبادی ادامه داد: این سند حاصل تلاش و زحمات هنرمندان، حقوقدان‌ها و مسئولانی است که تلاش کردند آن را تا به اینجا برسانند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تصویب آن باشند.

برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی رم و برن نیازمند اجماع نظر مسئولان ارشد کشور هستیم

وی درباره پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی رم و برن گفت: برای این اتفاق نیازمند اجماع نظر مسوولان ارشد کشور هستیم و وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیری کند.

نوش‌آبادی ادامه داد:  اخیراً شروع به پژوهش در این زمینه و مضرات و فواید این حوزه کردیم اما دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و تاکنون به جمع بندی نرسیدیم.

برای اولین‌بار در ایام نوروز شاهد حجم عظیمی از استقبال در سینماها بودیم

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش سینماها در نوروز و همچنین فعالیت صداوسیما برای تبلیغ فیلم‌ها گفت: ما خوشحالیم که برای اولین بار در کشور شاهد این حجم از استقبال در ایام نوروز بودیم، این مسئله به عوامل مختلف برمی گردد، کیفیت فیلم‌ها، تبلیغات جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های برگزیده و تبلیغات رسانه‌ها از موضوعات تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: ما منکر این نیستیم که برخی از عناصر حوزه سینما برای تبلیغ فیلم‌هایشان به شبکه‌های فارسی زبان خارجی روی می‌آورند، که ما برای این مسئله هم اقداماتی انجام داده‌ایم، و کارگردان و تهیه کننده و دیگر دست اندرکاران فیلم در این امر نقشی ندارند.

نوش‌آبادی تاکید کرد: باید رسانه‌های داخلی و همچنین صدا و سیما تلاش بیشتری انجام دهند و این کمک به اقتصاد مقاومتی است که نوید یک آینده روشن خواهد بود.

نوش‌آبادی گفت: طی ٢٠ روز نخست سال شاهد درآمد ٢٠ میلیاردی از فیلم‌ها بودیم که این مهم نشان‌دهنده استقبال مردم است.

پایان پیام

کد خبر : 16221 ساعت خبر : 10:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16221
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات