کاهش مرگ‌ومیر نوزادان طی سال ۹۴

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اعلام کرد مرگ‌ومیر نوزادان در کشور طی سال ۹۴ به ۹٫۵ در هر هزار تولد زنده کاهش یافته است که این آمار مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر محمداسماعیل مطلق با اعلام این خبر در سمینار بین‌المللی رویکردهای مراقبت همه‌جانبه در بخش نوزادان گفت: این رقم در برنامه ششم توسعه باید به ۷ در هر هزار تولد زنده رسیده و در طی ۱۵ سال آینده صفر شود.

وی بیان داشت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و جمعیت توسط مقام معظم رهبری که تصریح می‌کرد نرخ باروری باید به ۲٫۱ برسد و همچنین تلاش‌های انجام شده از سوی این دفتر، سال گذشته شاهد تولد یک میلیون و ۵۸۰ هزار نوزاد در کشور بودیم.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس افزود: از این میزان تولد ۹۶٫۸ درصد در بیمارستان‌ها اتفاق افتاد و از ۳٫۲ درصد تولدهای باقیمانده نیز ۵۰ درصد در مراکز تسهیلات زایمانی، روستایی و مابقی در منزل انجام شد. یعنی کمتر از ۲ درصد زایمان‌ها سال گذشته  کشور در منازل رخ داد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه متین (مراقبت تکاملی یگانه نوزادان) گفت: ثبت علل مرگ‌ومیر نوزادان نیز در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید انجام شود.

دکتر مطلق افزود: اداره سلامت نوزادان از سال ۸۵ مطالعات و اقدامات گسترده‌ای را برای اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به سلامت نوزادان انجام داده است که این برنامه‌ها و خدمات در آینده نزدیک در تمام استان‌های برخوردار و غیربرخوردار کشور به صورت یکسان اجرایی می‌شود.

گفتنی است سیمنار بین‌المللی روبکردهای مراقبت همه‌جانبه نوزادان از امروز به مدت دور روز در تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 16027 ساعت خبر : 8:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات