باران با خرم‌آباد چه کرد

باران با خرم‌آباد چه کرد

پایگاه خبری گلونی: روز دوشنبه ۲۳ فروردین آغاز بارش‌ها بود. در حالی که پس از ۱۳ فروردین خرم‌آباد بارندگی نداشت، بارش باران مردم شهر را به شدت خوشحال کرد. بارش آرام باران باعث طراوت و تازگی در پایان فروردین خرم‌آباد شده بود.

باران با خرم‌آباد چه کرد

سه‌شنبه بارندگی قطع نشد. بارندگی‌ها به صورت متناوب و گاهی رگباری، تند و سیل‌آسا ادامه داشت. تا پایان این روز به طور میانگین ۵۸ میلی‌متر باران بارید. اطلاع‌رسانی به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان و آماده‌باش در دستور کار دستگاه‌های امدادی اجرایی برای مقابله با سیلاب قرار گرفت.

روز چهارشنبه بارش باران باز هم شدت گرفت. در اثر این بارش و سیلاب به‌وجود آمده، راه ارتباطی خرم‌آباد به پلدختر مسدود شد و رفت‌و‌آمد قطع شده است. آبگرفتگی در خیابان‌های شهر تردد را با مشکل جدی مواجه کرد. در مناطق مرکزی شهر آب به زیرزمین مراکز تجاری نفوذ کرده و باعث تعطیل شدن این واحدهای تجاری شد. تمامی پل‌های موقت به علت سرریز آب بسته شده‌اند.  تا پایان روز چهارشنبه ۱۱۱ میلی‌متر باران در خرم‌آباد بارید.

 

بامداد پنجشنبه و در حدود ساعت ۵ بامداد با شدت گرفتن باران و بالا آمدن آب گِلال (رودخانه خرم‌آباد) نزدیک به ۲۰۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند. این حادثه که تخریب پل موقت خیابان ساحلی علوی را در پی داشت، به علت ماندن حجم بالای سیلاب پشت خاکریزِ به جا مانده یکی از پل‌های جدید این منطقه بود که موجب تغییر مسیر رودخانه به سمت داخل شهر شد. شهردار خرم‌آباد بابت این سهل‌انگاری از مردم عذرخواهی کرد.

 

در روز پنجشنبه با قطع شدن بارش باران ماموران شهرداری و سازمان آتش‌نشانی توانستند تا حدودی اوضاع شهر را به‌سامان کنند. ارتفاعات خرم‌آباد هم با بارش برف در شب گذشته سپیدپوش شده است. شستشوی خیابان‌ها از گل ولای، همچنین لایروبی زیر پل‌های دائمی و موقت از جمله کارهایی بود که تا ظهر انجام گرفت. با نزدیک شدن به میانه روز باز هم بارش آغاز شد و مانند روزهای گذشته به صورت یکنواخت و پرشدت تا زمان تنظیم گزارش ادامه دارد. بزرگراه خرم – زال نیز در اثر ریزش کوه بسته شده است و حالا همه‌ی راه‌های ارتباطی به خوزستان قطع است. پل موقت منطقه جهادگران نیز تخریب شد و از چرخه ترافیک خارج شد. تخریب این پل‌ها موجب سرازیر شدن ترافیک به خیابان‌های مرکزی شهر شده است.

در ۶۰ ساعت گذشته به طور میانگین ۱۳۵ میلی‌متر بارندگی در لرستان رخ داده است که پیش‌بینی می‌شود فردا نیز به طور میانگین ۲۵ میلی‌متر باران ببارد.

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

تصاویر: ولی‌الله میراسماعیلی

پایان پیام

کد خبر : 16398 ساعت خبر : 11:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16398
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات