ابر ماراتن لوت در دمای ۶١ درجه

ابر ماراتن لوت در دمای ۶١ درجه

پائولو بارگینی، مدیر برنامه‌ریزی ابر ماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران (لوت) در دیدار با دکتر حمید ضیایی‌پرور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای اولین‌بار در جهان در دمای ۶١ درجه در کویر لوت دوی اولترا ماراتن برگزار کردیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی وی در این دیدار که صبح امروز ٢٠ اردیبهشت در هتل پارس کرمان انجام شد افزود: متوسط دمای هوای کویر در این فصل ۵٠ درجه بود و در برخی اوقات روز، دمای ۶١ درجه نیز ثبت شد. وی که اهل ایتالیا است و تا کنون ۵ بار به ایران سفر کرده است گفت: عاشق ایران شده‌ام و سال‌های آینده هم به ایران سفر خواهم کرد. وی افزود: مردم ایتالیا هرگز چنین تصوری از ایران با مردمانی مهربان و مهمان نواز و کشوری چند اقلیمی ندارند.

وی امنیت ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در طول ٢۶٠ کیلومتر دوندگی از نظر خدمات سلامتی و پزشکی مشکلی نداشتیم و تیم ایران پشتیبانی کاملی از داشت.

وی تجربه دوندگی در کویر لوت ایران را وصف ناشدنی دانست و گفت: ما در کشورهای مختلفی و از جمله در کویرهای مختلفی دویده بودیم اما هیچ کدام از آن‌ها ایران نمی‌شد.

محمد انصال قهرمان این مسابقات و دارنده مدال گینس هم در دیدار دکتر ضیایی‌پرور گفت: با اینکه من خودم اهل مراکش و یک کشور کویری هستم اما تجربه دویدن در کویر لوت که متوسط دمای آن۵٠ درجه بود قابل بیان نیست.

ابر ماراتن بین‌المللی راه ابریشم ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت در منطقه شهداد برگزار شد و ۳۵ دونده از ۱۰ کشور جهان مسیر ۲۶۰ کیلومتری این مسایقه را دویدند. مسابقه فوق ماراتن به رقابت‌هایی گفته می‌شود که مسیر دوی آن‌ها بیش از ۴۲ کیلومتر باشد.

پایان پیام

کد خبر : 18246 ساعت خبر : 9:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات