طنز تلخ سرناد در نیاوران

پایگاه خبری گلونی – نمایش «سرناد» به کارگردانی رضا روان از ٢۴ خردادماه هرشب ساعت ٢١ درسالن گوشه فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، نمایش سرناد یکی از نمایشنامه‌های کوتاه اسلاومیر مروژک نویسنده لهستانی است که به  زبانی ساده، نمادین و با طنزی تلخ به نقد جامعه امروز می‌پردازد.
رضا روان کارگردان این نمایش  با اشاره به اینکه نمایش «سرناد» به موضوعات اجتماعی جامعه با رویکردی طنز می‌پردازد اظهار کرد: کلمه «سرناد» به معنای «آواز شبانه عشاق» دارای پیامی برای مخاطب است ولی درعین حال در این نمایش به مخاطب اجازه برداشت آزاد نیز، داده می‌شود.
روان با بیان اینکه نمایش سرناد ازمعدود نمایشنامه‌هایی است که برای نوجوانان دررده سنی بالای ١٨ سال نوشته شده، خاطرنشان کرد: سرناد ازنظر تحلیل متن و از لحاظ نوشتاری و حرکاتی بومی سازی شده ولی باید گفت، نوع کار ازنظر تکنیک نمایش، به آن شکلی اجرا می‌شود که نویسنده این نمایش درنظر داشته است.
گفتنی است نمایش سرناد از ٢۴ خردادماه تا ٢١ تیر به مدت ٢٨روز در نیاوران به روی صحنه می‌رود. مدت زمان اجرای آن نیز ۵٠دقیقه  همراه با موسیقی زنده خواهد بود. آهنگسازی  نمایش سرناد را علیرضا ستاری انجام داده و محمد خان محمدی سلوی ویولون آن را اجرا کرده است.. منیژه احمدی، بهروز ناصر شریعتی، نادیا قمری، سیما لاهوتی، فرشاد مالمیر، بازیگران این نمایش می‌باشند، همچنین طراحی صحنه و گریم این نمایش را نیز زهره اسماعیلی به عهده داشته است.
علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌توانند ازطریق سایت تی وال و گیشه فرهنگسرای نیاوران، اقدام نمایند.
پایان پیام
تعریف نمایش یا تئاتر

تئاتر شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است؛ که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاگران می‌پردازد. به جز سبک معیار گفتار دراماتیک، تئاتر گونه‌های دیگری نیز دارد؛ مانند اپرا، باله، کابوکی، تعزیه، خیمه شب بازی و پانتومیم.
«تئاتر» واژه‌ای است یونانی در لغت به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند. در فارسی به تئاتر «نمایش» یا «تماشا» می‌گویند. تاریخچه تئاتر مربوط به یونان باستان و رم درقبل از میلاد مسیح می‌باشد.

کد خبر : 20122 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20122
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات