غلظت آلاینده‌ها در لرستان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

مهندس فتحی مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ورود موج گردوغبار از جنوب غربی کشور، آسمان شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، رومشکان و پلدختر به شدت غبارآلود شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از صبح امروز در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان غلظت ذرات به ۳۰ برابر حد مجاز رسید، در این زمان شدت گردوغبار در شهر خرم‌آباد ۲۹ برابر حد مجاز رسیده، از شهروندان به علت بروز آلودگی هوا و میزان غلظت آلاینده‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان خواهشمندیم از تردد غیر ضروری در محیط بیرون از منزل جدا”خوداری کنند.

 بیماران قلبی و ریوی ضمن مصرف به موقع داروهای خود به هیچ‌وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا بر‌طرف‌شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. افراد عادی در صورت داشتن کار ضروری و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسک‌های دسته p مخصوص گردوغبار) استفاده کنند.

 همچنین ورزشکاران عزیز از حرکات ورزشی در فضای بیرون جدا” خوداری نمایند و در فضای‌های بسته به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

پایان پیام

آلودگی هوا

آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن به محدوده مضر برای انسان رسیده‌است که می‌تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان باشد. آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها در انسان یا گرمایش کره زمین گردد.

بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ باعث مرگ ۷ میلیون انسان در سراسر جهان شده‌است.

آلودگی هوای داخل ساختمان و آلودگی هوای شهری در گزارشی از مؤسسه Pure Earth در سال ۲۰۰۸ به عنوان بدترین مشکلات آلودگی‌های سمی جهان شناخته شده‌است.

مقداری از آلودگی هوا از منابع طبیعی مانند فعالیت آتشفشان‌ها، و اکثر آلودگی هوا ناشی از فعالیت‌های انسانی مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی یا فعالیت‌های کشاورزی می‌باشد.

کد خبر : 20292 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20292
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات