سی‌و‌دومین روز آلوده برای استان لرستان

سی‌و‌دومین روز آلوده برای استان لرستان

یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه خبری گلونی شما که می‌دانم دوست‌دار محیط زیست هستید، منم که از طرفداران پر‌و‌پا قرصش هستم. پس چه بهتر که همین اول کاری یک خبر محیط زیستی خوب بخوانیم. اجرای طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان « محیط زیست و روستا» با برگزاری کارگاه آموزشی « محیط زیست و روستا» در سراب چنار منطقه بستام آغاز گردید. مهندس فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این خصوص بیان داشت: با عنایت به اهمیت و جایگاه نقش آموزش و آگاهی بخشی عموم، به‌ویژه جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست، طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان «محیط زیست و روستا » با اولولیت روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت، توسط اداره آموزش و پژوهش اداره کل و با همکاری مناطق تحت مدیریت و دهیاران روستاها اجرا می‌گردد. بهمن بیرانوند رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان و مسئول اجرای طرح، بیان داشتند: در این راستا نیز اولین کارگاه آموزشی ، در تاریخ ۱۰ تیر سال جاری در مسجد روستای سراب چنار منطقه بستام شهرستان الشتر برگزار گردید.

امروز در آستانه‌ی روز قلم و با حضور اصحاب فرهنگ و هنر ، از خدمات سید «محمد رضا قیاسیان» نویسنده‌ی پیشکسوت لرستانی تجلیل شد. در ابتدای این مراسم که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان و با حمایت و اهداء لوح تجلیل از سوی محمد جعفر محمدزاده مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حمید رضا حنان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به خدمات شایان« سید محمد رضا قیاسیان » در عرصه‌ی فرهنگی و اجتماعی ، گفت : ایشان به واسطه‌ی پشتوانه‌ی معنوی و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ،الگوی کامل یک نویسنده‌ی متعهد و پایبند به ارزش هاست که این پایبندی را در آثار ایشان می‌توان به خوبی مشاهده کرد .

طی خبر تسنیم امروز فرمانده سپاه بروجرد گفت: قلعه تاریخی آق‌بلاغ بروجرد با هدف ترویج گردشگری تعالی بخش با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال به کمپ گردشگری تبدیل می‌شود. وی افزود: اردوگاه احداث‌شده توسط سپاه باهدف ترویج فرهنگ دینی، گردشگری تعالی‌بخش و احیا گردشگری سالم مورد استفاده عموم شهروندان و مسافران و دانشجویان، دانش آموزان و بسیجیان خواهد بود. هیچ‌گونه تغییری در ساختار این قلعه تاریخی صورت نمی‌گیرد تنها با نظر و کمک کارشناسان میراث فرهنگی بافت‌های فرسوده آن مرمت و بازسازی می‌شود اما در جوار آن امکان احداث ساختمان خوابگاهی با ظرفیت اسکان ۳۰۰ نفر، سکوهای برپایی چادر تا ۳۰۰ نفر، نمازخانه با ظرفیت ۹۰۰ نفر، سالن غذاخوری به همین ظرفیت و سرویس بهداشتی فراهم می‌شود.

سی‌و‌دومین روز آلوده برای استان لرستان

یک خبر دیگر هم از بروجرد داریم. فارس نوشت رئیس هیئت فوتسال بروجرد از میزبانی بروجرد در برگزاری مسابقات فوتسال نوجوانان کشور خبر داد. سید کمال‎الدین حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: با توجه به حضور دو تیم برتر از شهر یک از استان‎های کشور پیش‌بینی‎ها از حضور ۶۴ تیم در این دوره از مسابقات حکایت دارد. وی ۳۰ مردادماه را زمان رسمی آغاز مسابقات فوتسال قهرمانی نوجوانان کشور به میزبانی بروجرد عنوان و خاطرنشان کرد: مسابقات به مدت ۱۰روز به طور همزمان در سه سالن ورزشی بروجرد برگزار می‎شود. چهار تیم برتر این دوره از مسابقات به لیگ برتر کشوری راه می‎یابند.

تسنیم نوشت مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به ورود ریزگردها به استان لرستان اظهار داشت: هوای استان در وضعیت ناسالم قرارگرفته و میزان آلودگی ۱٫۵ برابر حد مجاز اعلام‌شده است. وی با اشاره به اینکه ذرات معلق در هوای استان در حال حاضرpm10 68 و pm2.5 58 اعلام‌شده است، افزود: امروز سی‌و‌دومین روز آلوده  برای استان لرستان اعلام‌شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21056 ساعت خبر : 0:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات