قطع نمایش فیلم‌ سینماها برای کیارستمی

قطع نمایش فیلم‌ سینماها برای کیارستمی

در یک اقدامی هماهنگ، تمامی سالن‌های سینما امشب ۱۵ تیر ماه، ساعت ۲۲ به یاد کیارستمی فیلم‌هایشان را قطع می‌کنند و تماشاگران برای این فیلم‌ساز تازه درگذشته، فاتحه قرائت می‌کنند.

قطع نمایش فیلم‌ سینماها برای کیارستمی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «در جلسه‌ای که امروز ۱۵ تیر ماه با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، مدیران سازمان، همایون اسعدیان و مازیار می‌ری (کارگردان) تشکیل شد، برنامه‌های گوناگونی طراحی شد که به مرور اطلاع رسانی می‌شود.

در ایتدا مقرر شد که امشب ساعت ۲۲ با هماهنگی خانه سینما و شورای صنفی نمایش در تمامی سالن‌های سینما با قطع نمایش فیلم برای شادی روح زنده‌یاد کیارستمی فاتحه قرائت شود.»

همچنین در خبری دیگر از سوی سازمان سینمایی اعلام شد که امشب ساعت ۲۱ تا ۲۳ هنرمندان در موزه سینما گردهم می‌آیند تا یاد این هنرمند جهانی را با امضای دفتر یادبود و قرائت فاتحه گرامی بدارند.

عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود.

او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

پایان پیام

کد خبر : 21133 ساعت خبر : 8:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21133
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات