در روزنامه امروز بانی فیلم (سهشنبه ۲۹تیر ۹۵) از تیتری استفاده شده است که گویا کارگروه بررسی پرونده پزشکی استاد کیارستمی به نتیجه قطعی رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، نظربه اهمیت موضوع و حساسیت جامعه ریاست محترم سازمان سینمایی بر لزوم صبر و پیگیری بدون مسامحه تاکید و تیتر عنوان شده را فاقد اصالت میداند.
متن یادداشت آقای حجتالله ایوبی به این شرح است:
درروزنامه بانی فیلم امروز از قول اینجانب آمده است که در «درمرگ کیارستمی به خطای پزشکی نرسیدهایم». تا آنجایی که به خاطر دارم در نشست روز ۲۷ مردادماه در سنندج با تاکید گفته شد که کمیتههای مختلف با حضور خانواه این چهره درخشان فرهنگ ایران در حال بررسیاند و تا اعلام نتیجه باید صبوری کرد. نقل این تیتر بدون شرح این شبهه را میآفریند که کمیتهها بررسی کردهاند و معتقدند هیچ خطای پزشکی دیده نشده. همانگونه که پیشتر هم اعلام شده تا اعلام نتیجه قطعی هیئت بررسی همه در انتظار میمانیم و درخواست همه اهالی سینما را مبنی بر بررسی دقیق و بدون هرگونه مسامحه و ملاحظهای را پیگیری خواهیم کرد.
پایان پیام
عبّاس کیارستمی
عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) کارگردان، فیلمنامهنویس، تدوینگر، عکاس، تهیهکننده، گرافیست و کارگردان هنری بینالمللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود. او فیلمسازی تأثیرگذار در سینمای جهان بهشمار میآید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوالها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبهرو شدهاست.
کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهمترین کارهایش میتوان به: سهگانه کوکر،
کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلمسازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلمهایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.
کیارستمی علاوه بر سینما در کارهای دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی،چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود. او را باید در زمرهٔ سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران و همتای سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی بهشمار آورد. سادگی، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهرهگیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمهٔ شخصیتها در سواری برخی از ویژگیهای فیلمهای کیارستمی است.