اختلافات بین دو روستا دلیل آتش‌سوزی ویسیان

پایگاه خبری گلونی – روزنامه ۱۰ مرداد

بعد از یک غیبت چند روزه آمدیم تا خبرهای روز استان را با هم مروز کنیم. صبح امروز چهارمین همایش استانی آواهای ماندگار (هوره‌سرایی) در تپه شهدای گمنام شهرستان سلسله برگزار شد. فارس نوشت در این همایش استانی آوای اصیل هوره توسط مویه سرایان استان لرستان در تپه شهدای گمنام این شهرستان با حضور جمع کثیری از اقشار مردم طنین انداز شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله در این آئین شهدا را الگوهای آزادگی خواند و گفت: شهدا با خون پاک خود درس آزادگی به همگان آموختند.

امروز زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر کونانی در استان لرستان را لرزاند. مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه با شدت ۳.۲ ریشتر کونانی در شهرستان کوهدشت به وقوع پیوست. طی خبر مهر رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۱۶ و ۴۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام کرد و افزود: تاکنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است. وی عمق وقع این زمین لرزه را هشت کیلومتری از سطح زمین دانست و گفت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۳۳ و ۴۷.۲۴ بوده است.

عملیات راه‌سازی به طول ۴۰ کیلومتر

مدیر کل امور عشایری استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات راه‌سازی در چند نقطه عشایری در استان لرستان در حال اجرا است اظهار داشت: عملیات راه‌سازی به طول ۴۰ کیلومتر در منطقه شست پاکبود سپیددشت در دست اجرا است. تسنیم نوشت وی با اشاره به اینکه این منطقه در ۳۷ ساله گذشته تاکنون جاده دسترسی نداشته است افزود: تاکنون دو میلیارد تومان برای احداث عملیات راه شکافی این جاده هزینه شده است. بیرانوند با عنوان اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰ کیلومتر راه عشایری بازسازی و مرمت‌ شده است تصریح کرد: هر ساله مرمت و بازسازی راه‌های عشایری انجام می‌شود و با اکیپ فرسوده‌ای که در اختیار داریم خدمات‌رسانی به مناطق عشایری انجام می‌شود که این اکیپ قدیمی و نیاز به تعمیر دارند.

عصر روز گذشته باز هم آتش‌سوزی در منطقه بلوران کوهدشت به وقوع پیوست که بلافاصله با تلاش نیروهای امدادی و مردمی بعد از پنج ساعت مهار شد.مدیر کل منابع طبیعی لرستان در این‌باره گفت: در این حادثه بیش از ۲۰ هکتار مرتع مشجر در آتش سوخت، اما آمار دقیق این حادثه به‌زودی اعلام می‌شود. نجفی عامل انسانی را عامل اصلی این آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی دو روز گذشته در منطقه فلاوند ویسیان به علت اختلافات بین دو روستا بر سر چرای دام بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل و مراتع این منطقه در آتش سوخت.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 22327 ساعت خبر : 1:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22327
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات