خالق گونگادین در پی تهیه‌کننده برای فیلم تازه

غلامرضا نعمت‌پور بعد از ساخت مستند برای گونگادین بهشت نیست، سعی در ساخت فیلم تازه‌ای دارد.

به گزراش پایگاه خبری گلونی، برای گونگادین بهشت نیست فیلمی است در خصوص زندگی شگفت‌انگیز نویسنده جنجالی لرستان یعنی علی میردریکوند یا همان گونگادین. بعد از موفقیت این فیلم حالا نعمت‌پور طرح ساخت فیلم تازه خود را آماده کرده است.

خبرنگار گلونی با نعمت‌پور در مورد برنامه‌اش برای ساخت این فیلم مستند گفت‌وگویی انجام داده.

گلونی – آقای غلامرضا نعمت‌پور بعد از و این همه اتفاقات خوبی که برایش افتاد، مخاطبان انتظار دارند که کار بعدی شما را ببینند. کار بعدی شما مستند است؟

– یک کار مستند تحقیق و پژوهش‌اش به اتمام رسیده است و متاسفانه چند سالی است که به دنبال تهیه‌کننده هستیم. یک مقدار بحث تولید در استان لرستان هم خب با توجه به مشکلاتی که هست، سخت شده است. یعنی ما تقریبا از سال ۱۳۹۲ به بعد متاسفانه نتوانستیم تهیه‌کننده‌ای پیدا کنیم برای فیلم بعدی. یک مقدار فضای فیلم بعدی‌ام هم چون هم بومی – محلی لرستان است و هم یکسری اتفاقات در خارج از کشور می‌افتد، یک مقدار هزینه بر است، به همین علت باید یک تهیه کننده باشد برای ساخت این فیلم.

گلونی – موضوع داستان چیست؟

– ما به واسطه موسیقی مرور می‌کنیم بر بخشی از تاریخ ایران که قسمت‌هایی‌اش هم در استان لرستان اتفاق می‌افتد. سفری داریم از گرجستان به لرستان و اگر کلیتش را بخواهم بگویم، موضوع به همین شکل است.

گلونی – پژوهش را چه کسی انجام می‌دهد؟

– کار تحقیق و پژوهش را خودم انجام دادم. ما در حوزه مستند به واسطه این‌که به هر حال امکانات آنچنانی عموما از لحاظ مالی نداریم، خودش شخص باید این کارها را انجام دهد و من هم تقریبا در یکی، دو سالی که یک مقدار زمان بیشتری داشتم، این کارها را انجام دادم. حالا ان‌شاءا… منتظریم که تهیه‌کننده پیدا شود و کار را شروع کنیم؟

گلونی – چه موقع وارد سینمای خانگی می‌شود؟

– شرایط خیلی سخت است. با توجه به این‌که ما قانون کپی‌رایت نداریم و این‌که به هر حال من به‌عنوان شخص شاید آنقدر توان مالی نداشته باشم که این فیلم را ساپورت کنم، واقعا سر یک دوراهی قرار داریم برای انتشار این کار و تمام نگرانی‌ام این است که این کار منتشر شود و متاسفانه مثل خیلی از کارهای دیگر کپی شود و آن سودی را که قرار است تهیه کننده ببرد برای کار بعدی؛ خودتان می‌دانید در حیطه هنر خیلی سودآوری مدنظر نیست، ولی هر هنرمندی هم برای ادامه فعالیت‌هایش نیاز به منابع مالی دارد. ما یک مقداری از نگرانی‌هایمان از این طرف است. حالا ان‌شاءا… داریم با تلویزیون و شبکه مستند صحبت می‌کنیم و یک اعلام موافق‌هایی کرده برای خرید فیلم و پخش آن و ان شاءا… بعد از آن پیگیر بقیه مسائل هم هستیم.

گلونی – تشکر. از موردی هست، بفرمایید.

– راجع به فیلم دیگر نمی‌خواهم صحبت کنم و دوست دارم که دوستان انعکاس دهند قضیه حمایت از هنرمندان را در استان لرستان. ما خوشبختانه در عرصه‌های مختلف هنرمندان خوبی داریم که متاسفانه خیلی از لحاظ مالی حمایت نمی‌شوند، مخصوصا سینما که این رشته‌ای کاملا ارتباط مستقیمی دارد با هزینه و بودجه، این است که از هر کسی که توانایی دارد در استانمان، از مسئولانمان خواهشمندیم که واقعا کمک کنند. ما الان چند سالی است که در زمینه سینما افت کرده‌ایم. یعنی ما فیلمسازان خیلی خوبی داشتیم و فیلم‌های تولیدی خیلی خوبی در استان لرستان داشتیم و متاسفانه این اتفاقات خیلی کمرنگ شده در استانمان.

پایان پیام

 

کد خبر : 22924 ساعت خبر : 5:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات