شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» با بررسی فیلمهای روی پرده منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، شماره ۱۶۴ ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» در ۴ بخش سینمای ایران، پروندهای برای عباس کیارستمی، پرورنده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) و فیلمنامه کامل منتشر شده است.
در بخش سینمای ایران گفتگو با دبیر جشنواره فیلم مسقط (دکتر الزدجالی)، درونمایه «رابطه» در فیلمنامه «دختر»، چالشهای فیلمنامه «دختر»، گفتگو با مهران کاشانی فیلم نامه نویس «دختر»، ساختار فیلمنامه «بارکد»، بررسی انسجام درونی جهان داستان در فیلمنامه «بارکد»، شخصیتهای داستانی در «سه و نیم»، «دونده زمین» از منظر نشانه شناسی به واسطه فرایند معناسازی، پوشش طنز در فیلمنامه «زاپاس» به چاپ رسیده است.
همچنین در بخش پروندهای برای عباس کیارستمی، نوشتارهایی از: علیرضا تابش، فرهاد توحیدی، جابر قاسمعلی، فرید مصطفوی، رضا مقصودی، مینو فرشچی، مهران کاشانی، حسین مهکام، سعید رحمانی، خسرو دهقان، عزیزالله حاجی مشهدی، شاهپور شهبازی، ژان میشل فرودون، گادفری چشایر، جف اندرو، جانتان رزنبام و رامین بحرانی منتشر شده است.
سه گونه منحنی شخصیت، طراحی منحنی تغییر شخصیت، طراحی دو منحنی تغییر برای یک شخصیت، تفاوت دگرگونی قهرمان در داستان و موقعیت، پرهیز از خطاهای رایج در طراحی منحنی تغییر، پنج منحنی شخصیت ناموفق، عناصر داستان و منحنی تغییر شخصیت، منحنی تغییر شخصیت در مجموعههای تلویزیونی، گونههای شخصیتی و منحنی تحول و … در بخش پرونده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) چاپ شده است.
فیلمنامه کامل «هفت» با ترجمه علی افتخاری، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره پایانبندی متفاوت فیلمنامه و فیلم «هفت»، پایان باز با رویکردی به جهان ایدههای افلاطونی در فیلمنامه «هفت» و گفتگوی جمعی در باره فیلم نامه «هفت» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلمنگار» است.
ماهنامه «فیلمنگار» در ۱۳۶ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.
پایان پیام