گزارش فروش سینمای ایران در بهار ۹۵

سال ۱۳۹۵ در حالی آغاز شد که آثار سینمایی اکران نوروزی با اقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شدند و در ایام نوروز امسال بر خلاف سال‌های گذشته استقبال از فیلم‌های سینمایی بی سابقه و نسبت به زمان مشابه سال قبل خود رشد چشمگیری معادل ۳۲۹ درصد داشت که نشان‌دهنده علاقه و آشتی مردم با سینما بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سینماها در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ با ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۲۶۱ نفر بیشترین تعداد تماشاگر در یک ماه طی پنج سال گذشته، را داشتند و میزان فروش فیلم‌ها در این ماه ۲۵۳.۳۴۰.۳۶۶.۹۵۹ ریال در ۲۶۴ سالن (با سیستم مکانیزه فروش) وا ۸۳.۵۵۳ صندلی بود.

این در حالی است که نرخ متوسط بلیت در سطح کشور ۶۶.۴۵۷ ریال، متوسط فروش هر سالن ۹۷۴.۷۷۴.۱۱۷ ریال، متوسط فروش هر صندلی ۳.۰۷۹.۹۶۶ ریال، متوسط ورود تماشاگران به هر سالن ۱۴۶۶۸ نفر، متوسط نشستن تماشاگران بر هر صندلی ۴۶ نفر و نسبت تماشاگران به کل جمعیت کشور ۵.۲ درصد بوده است.

در فروردین ماه امسال پرفروشترین فیلم «من سالوادور نیستم» با فروش ۸۴,۴۷۶,۸۶۴,۰۰۰ ریال (۸ میلیارد و ۴۴۷ میلیون تومان) و پرفروش‌ترین سینما پردیس سینمایی کورش (تهران) با فروش ۳۳.۶۹۰.۸۵۵.۹۵۹ ریال (۳ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان) بود.

میزان فروش شش فیلمی که در ماه فروردین روی پرده سینماها بود، ۹۸ درصد از فروش کل سال ۱۳۹۱، ۸۶ درصد از فروش کل سال ۱۳۹۲، ۵۱ درصد از فروش کل سال ۱۳۹۳ و ۳۵ درصد از فروش کل سال ۱۳۹۴ بود.

این تعداد تماشاگر و این میزان فروش بابت فروش چند اثر سینمایی به دست آمد که سهم آنها در ایجاد این وضعیت یکسان نبوده است. میزان فروش هر یک از فیلم‌های به نمایش درآمده در این ماه، در جدول زیر قابل مشاهده است.

میزان فروش فیلم‌های اکران شده در فروردین ماه ۱۳۹۵

نام فیلم میزان فروش (ریال)

ابد و یک روز ۳۹,۸۸۷,۹۷۷,۰۰۰

بادیگارد ۴۱,۷۹۱,۱۱۳,۰۰۰

پنجاه کیلو آلبالو ۶۱,۸۹۶,۸۲۵,۰۰۰

خشم و هیاهو ۷,۲۱۶,۵۳۵,۰۰۰

کفش‌هایم کو ۳,۳۸۷,۰۴۵,۰۰۰

من سالوادور نیستم ۸۴,۴۷۶,۸۶۴,۰۰۰

سایر فیلم‌هاها (هنر و تجربه، ادامه اکران‌های قبلی و آثار خارجی) ۱۸,۶۸۴,۰۰۷,۹۵۹

مجموع ۲۵۷,۳۴۰,۳۶۶,۹۵۹

در میان این آثار سینمایی که برای اکران نوروزی از سوی شورای صنفی نمایش برگزیده شده بودند، فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» بالاترین میزان فروش را داشته است و ۳۲.۸ درصد از کل فروش نوروزی فروردین ۱۳۹۵ را به دست آورد. پس از این فیلم، فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» قرار دارد که به میزان ۲۴.۱ درصد از کل فروش این ماه سهیم است.

در اردیبشهت ماه ۱۳۹۵، با توجه به پشت سر گذاشتن فروردین ماه و تعطیلات نوروزی، سینماها فروش کمتری نسبت به ماه قبل خود داشتند و میزان فروش در مقایسه با فروردین ماه با ۲۳.۲ درصد کاهش مواجه شد.

در این ماه فروش سینمای ایران به ۱۹۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۹۹۱ ریال رسید. با اینکه میزان فروش در این ماه کمتر از ماه قبل بود، اما نسبت به ماه مشابه خود در سه سال گذشته وضعیت امیدوارکننده‌ای داشته است.

همچنین در حالی‌که تعداد تماشاگران یا به عبارتی بینندگان سینمای ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به رقم قابل توجه ۳ میلیون و ۸۱ هزار نفر رسید که نسبت به فروردین ماه، ۲۱.۲ درصد کاهش داشته، اما نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته، دارای رشدی ۲۵۰ درصدی بوده است.

سینماها در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بیشترین میزان فروش در بین ماه‌های اردیبهشت طی پنج سال گذشته را داشتند و میزان فروش آنها ۱۹۹.۳۰۷.۵۰۳.۹۹۱ ریال با ۲۶۴ سالن (با سیستم مکانیزه فروش) و ۸۳.۳۶۰ صندلی بوده است.

این در حالی است که نرخ متوسط بلیت در سطح کشور ۶۴.۶۸۱ ریال، متوسط فروش هر سالن ۷۶۳.۶۳۰.۲۸۳ ریال، متوسط فروش هر صندلی ۲.۳۸۲.۱۵۲ ریال، متوسط ورود تماشاگران به هر سالن ۱۱.۸۰۶ نفر، متوسط نشستن تماشاگران بر هر صندلی ۳۷ نفر و نسبت تماشاگران به کل جمعیت کشور ۴.۱ درصد بوده است.

در اردیبهشت ماه ۹۵، پرفروش‌ترین فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» با فروش ۵۶,۸۹۴,۵۰۴,۹۹۱ ریال (۵ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان) و پرفروش‌ترین سینما پردیس سینمایی کورش (تهران) با فروش ۲۶.۹۰۴.۶۸۸.۰۰۰ ریال (۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان) بود.

در دومین ماه از سال ۱۳۹۵ سالن‌های سینمای کشور میزبان ۱۲ اثر بودند. در جدول زیر وضعیت فروش هر یک از فیلم‌های به نمایش درآمده در این ماه، نشان داده شده است:

میزان فروش فیلم‌های اکران شده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵

نام فیلم میزان فروش (ریال)

پنجاه کیلو آلبالو ۵۶,۸۹۴,۵۰۴,۹۹۱

ابد و یک روز ۴۴,۹۰۴,۰۸۱,۹۸۶

اژدها وارد می‌شود ۹,۸۶۰,۰۶۰,۹۹۶

بادیگارد ۱۹,۷۵۹,۸۵۶,۹۹۷

خشم و هیاهو ۶,۸۳۸,۴۹۷,۹۹۳

خنده آتوسا ۳,۰۰۰,۱۳۳,۰۰۰

دزدی عاشقانه ۴,۷۲۲,۸۲۱,۹۹۶

دلبری ۷۳۲,۴۰۵,۰۰۰

رسوایی ۲ ۱,۰۴۷,۳۴۶,۲۰۰

کفش‌هایم کو؟ ۲,۷۵۴,۴۹۰,۰۰۰

من سالوادور نیستم ۲۶,۳۹۰,۴۸۰,۹۸۹

مرگ ماهی ۲,۶۰۵,۸۸۴,۹۹۸

سایر فیلم‌ها (گروه هنر و تجربه و آثار خارجی) ۱۹,۷۹۶,۹۳۸,۸۴۵

مجموع ۱۹۹,۳۰۷,۵۰۳,۹۹۱

در میان این آثار سینمایی که در اردیبهشت‌ماه اکران شدند، فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» بالاترین میزان فروش را داشته است و ۲۸.۵ درصد از کل فروش اردیبهشت ۱۳۹۵ را به دست آورد. پس از این فیلم، فیلم «ابد و یک روز» قرار دارد که به میزان ۲۲.۵ درصد در کل فروش این ماه سهیم است.

سینمای ایران در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ با توجه به ایام امتحانات دانش آموزان، فروش کمتری نسبت به ماه قبل خود داشت. در این ماه فروش آثار سینمایی به ۱۲۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۰۰ ریال رسید. با اینکه میزان فروش در این ماه کمتر از ماه قبل بود اما نسبت به ماه مشابه خود در سه سال گذشته وضعیت امیدوارکننده‌تر و رشدی ۱۵۷ درصدی نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته داشت. هر چند نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است.

در حالی تعداد تماشاگران یا به عبارتی بینندگان سینمای ایران در خردادماه ۱۳۹۵ به رقم ۱ میلیون و ۹۹۸ هزار نفر رسید که نسبت به ماه گذشته، ۳۵.۱ درصد کاهش داشته است، اما نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته، دارای رشدی ۱۱۹ درصدی بوده است.

سینماها در خرداد ماه ۱۳۹۵ بیشترین میزان فروش در بین ماه‌های خرداد طی پنج سال گذشته را داشتند و میزان فروش آنها ۱۲۷.۴۷۲.۷۳۶.۵۰۰ ریال در ۲۷۱ سالن (با سیستم مکانیزه فروش) و ۸۴.۳۱۶ صندلی بوده است.

سینماها در خرداد ماه ۱۳۹۵ بیشترین میزان فروش در بین ماه‌های خرداد طی پنج سال گذشته را داشتند و میزان فروش آنها ۱۲۷.۴۷۲.۷۳۶.۵۰۰ ریال در ۲۷۱ سالن (با سیستم مکانیزه فروش) و ۸۴.۳۱۶ صندلی بوده است.

این در حالی است که نرخ متوسط بلیت در سطح کشور ۶۳۸۲۷.۷ ریال، متوسط فروش هر سالن ۴۷۰.۳۷۹.۱۰۲ ریال، متوسط فروش هر صندلی ۱.۵۱۱.۸۴۵ ریال، متوسط ورود تماشاگران به هر سالن ۷۳۶۹.۵ نفر، متوسط نشستن تماشاگران بر هر صندلی ۲۴ نفر و نسبت تماشاگران به کل جمعیت کشور ۲.۷ درصد بوده است.

در خرداد ماه ۱۳۹۵، پرفروش‌ترین فیلم «ابد و یک روز» با فروش ۲۴.۷۶۲.۲۹۴.۰۰۰ریال (۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان) و پرفروش‌ترین سینما پردیس سینمایی کورش (تهران) با فروش ۲۲.۹۷۴.۷۲۳.۵۰۰ ریال (۲ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان) بوده است.

در خرداد ماه ۱۳۹۵ سالن‌های سینمای کشور میزبان ۱۲ اثر بودند. در جدول زیر وضعیت فروش هر یک از فیلم‌های به نمایش درآمده در این ماه، نشان داده شده است:

میزان فروش فیلم‌های اکران شده در خرداد ماه ۱۳۹۵

فیلم میزان فروش (ریال)

۵۰ کیلو آلبالو ۱۷، ۴۲۸، ۵۵۶، ۰۰۰

ابد و یک روز ۲۴، ۷۶۲، ۲۹۴، ۰۰۰

اژدها وارد می‌شود ۱۰، ۰۳۶، ۹۵۰، ۰۰۰

ایستاده در غبار ۴، ۰۳۴، ۹۶۸، ۰۰۰

بادیگارد ۳، ۳۳۵، ۳۸۵، ۰۰۰

بارکد ۱۶، ۳۳۴، ۲۱۵، ۰۰۰

خشم و هیاهو ۱، ۷۰۲، ۵۱۰، ۰۰۰

خنده‌های آتوسا ۱، ۹۳۹، ۴۶۰، ۰۰۰

دزدی عاشقانه ۸، ۳۰۶، ۵۰۴، ۰۰۰

دلبری ۶۸۰، ۰۲۵، ۰۰۰

رسوایی ۲ ۱۲، ۶۶۹، ۸۷۵، ۰۰۰

من سالوادور نیستم ۶، ۴۰۰، ۶۰۶، ۰۰۰

عادت نمی‌کنم ۹، ۲۲۴، ۸۷۹، ۰۰۰

کفش‌هایم کو ۷۵۲، ۰۲۰، ۰۰۰

مرگ ماهی ۳، ۱۸۱، ۰۹۵، ۰۰۰

ننه قلی ۱، ۵۲۹، ۳۳۸، ۰۰۰

سایر فیلم‌ها (گروه هنر و تجربه و آثار خارجی) ۵، ۲۱۹، ۷۵۶، ۵۰۰

مجموع ۱۲۷، ۵۳۸، ۴۳۶، ۵۰۰

در میان آثار سینمایی که در خردادماه اکران شدند، فیلم سینمایی «ابد و یک روز» بالاترین میزان فروش را داشته و ۱۹.۴ درصد از کل فروش خرداد ۱۳۹۵ را به دست آورده است و پس از آن فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» قرار دارد که به میزان ۱۳.۷ درصد در کل فروش این ماه سهیم بوده است.

کد خبر : 22406 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات