رضا جایدری: عاشق کشورم هستم

به گزارش پایگاه خبری گُلوُنی، دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با اعلام برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره موسیقی جوان، نوازندگان لرستانی خوش درخشیدند و در چند بخش از این جشنواره بالاترین رای را از هیئت داوران به‌دست آوردند.

رضا جایدری رتبه سوم کمانچه لری در این جشنواره با گلونی گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

– آقای رضا جایدری از نظر شما سطح مسابقه چگونه بود؟

سطح مسابقه خوب بود، ولی بهتر از این هم می‌شد باشد. خیلی از افراد شرکت نکرده بودند که می‌توان گفت به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی بوده، ولی عده‌ای هم اطلاع نداشتند که به نظرم احتمالا خودشان میل به شرکت در این مسابقات نداشتند. خوشبختانه داوران هم از نظر سطح معلومات و داوری در رده بالایی قرار داشتند و به خوبی کار داوری را انجام دادند و توانستند رضایت بچه‌ها را جلب کنند که جا دارد در این‌جا از همه داوران این مسابقه تشکر کنم.

– استادان شما چه کسانی بودند؟

آقایان حامد فیضیان، مهران پدرام، همایون هشدار، فرید رحمتی، حسن سالم و مسلم علیپور که زحمات زیادی برایم کشیده‌اند. به جرئت می‌توانم بگویم اگر زحمات این اساتید بزرگوار نبود، هرگز نمی‌توانستم به این سطحی که الان هستم، دست پیدا کنم. این آقایان ساعات زیادی را در کنارم بودند و من هم تمام تلاشم را کردم تا بتوانم از لحظه به لحظه این دقایقی که در خدمتشان بودم، نهایت استفاده را ببرم. همیشه هم در محافل عمومی و حتی در بین دوستانم نام این اساتید بزرگ را برده‌ام و همیشه دعایشان می‌کنم.

– نواختن ساز را از چه موقعی شروع کردید؟

از سوم راهنمایی، یعنی حدود چهار سال پیش. با این‌که سنی نداشتم، ولی وقت زیادی گذاشتم و خداوند را شکر می‌کنم که به من کمک کرد تا بتوانم با دعاهای خانواده‌ام این مقام را کسب کنم و دل خانواده و دوستانم را شاد کنم.

– تعریف شما از موسیقی لری و ویژگی‌هایش چیست؟

چیزی که به ذهنم می‌رسد، عشق و علاقه نسبت آب و خاکم و کشور عزیزم ایران است. ده‌ها سال است که بسیاری از ما ایرانی‌ها به وسیله موسیقی لری توانسته‌ایم هنرمان را به رخ کشورهای دیگر بکشیم و توانایی‌های خودمان را به اثبات برسانیم. یکی از ویژگی‌هایی موسیقی لری، تنوع و گرمی‌ای است که در این موسیقی حس می‌شود. خوشحالم از این‌که توانسته‌ایم تا حدود زیادی این موسیقی را به گوش کشورهای دیگر برسانیم و آن‌ها را هم ترغیب کنیم تا بیایند و به موسیقی‌های ایرانی، مخصوصا موسیقی لری را گوش کنند.

پایان پیام

کد خبر : 25369 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات