شماره ۱۶۵ فیلمنگار منتشر شد
شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» با بررسی فیلمهای روی پرده زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، شماره ۱۶۵ ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» در ۴ بخش سینمای ایران، پرونده یک موضوع (سد نویسنده)، سینمای جهان و فیلمنامه کامل منتشر شده است.
در بخش سینمای ایران گزارش نشست نقد و تحلیل فیلمنامه گاو، بانک فیلمنامه، گفتوگو با فرهاد توحیدی فیلمنامهنویس «امکان مینا»، «لانتوری از دیدگاهی پدیدار شناسانه، نگاهی به فیلمنامه «لانتوری»، داستان و تاریخ در فیلمنامه «امکان مینا» به چاپ رسیده است.
همچنین در بخش پرونده یک موضوع (سد نویسنده)، دو تصویر رایج درباره سد نویسنده، سد نویسنده از منظر عصبشناسی- روانشناسی، نشانههای عارضه سد نویسنده، ترس به مثابه سد نویسنده، درمانگری با تجسم اخلاق، علائم خستگی و ملال در نویسنده، سندرم صفحه خالی، عارضه هجوم ایدههای بسیار زیاد، هفت راهکار برای رفع عارضه سد نویسنده، تمرینهایی برای غلبه بر سد نویسندگی و … منتشر شده است.
آلیس آن سوی آینه، روز استقلال: باز خیز، کنگ فو پاندا ۳، هیولای پول، موتور محرک فیلمهای ابر قهرمانی؛ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، گفتوگو با کریستوفر مارکوس و استیفن مک فیلی فیلمنامهنویسان «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، کارگاه فیلمنامه (عبور قهرمان از دوزخ پرده دوم/ هفت شیوه رایج)، سخنرانی ریچارد کرتیس در سمینار بفتا و تحلیل ۲۲ قاعده داستاننویسی پیکسار در بخش سینمای جهان چاپ شده است.
فیلمنامه کامل «مرد عوضی» نوشته ماکسول اندرسون و انگوس مک فیل با ترجمه فرهاد گلستان، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره فیلمنامه «مرد عوضی»، درون مایه در فیلمنامه «مرد عوضی»، چگونگی تبدیل دیدگاه عینی به ذهنی در فیلمنامه «مرد عوضی»، و گفتوگوی جمعی درباره فیلمنامه «مرد عوضی» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلمنگار» است.
ماهنامه «فیلمنگار» در ۱۲۸ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.
پایان پیام
شماره ۱۶۵ فیلمنگار منتشر شد
برای خواندن مطالب دیگر میتوانید به سایت گلونی مراجعه کنید.
ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.