ازدواج‌های مرده به تالار حافظ می‌آید

نمایش ازدواج‌های مرده به کارگردانی علیرضا موحد از یازدهم مهر ماه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش ازدواج‌های مرده توسط بازیگران نمایش فهرست به کارگردانی علیرضا موحد و به تهیه‌کنندگی پیمان قدیمی تهیه‌کننده نمایش فهرست و مجموعه رویداد کجشنبه ها در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

نویسنده این نمایشنامه آزیا سرنچ تودوروویچ درسال ۱۹۶۷ در شهر زاگرب کشور کرواسی متولد شد. او دارای تحصیلات عالیه در مدرسه هنرهای دراماتیک زاگرب است که بسیاری از متن‌هایش در کرواسی، انگلستان، آلمان و فرانسه به صحنه رفته است.

زندگی، اتاق سبز، در چشمان جنگل من، به یخستان خوش آمدید، نفس بکش (نمایشنامه)، شکاف (فیلمنامه) و عقب‌نشینی (داستان کوتاه) نمونه‌هایی از آثار اوست.

نمایشنامه”ازدواج‌های مرده” متأثر از ادبیات جادویی است. همان ادبیاتی که از آمریکای لاتین و فضای خفقان‌آورش آغاز شد و به چهار گوشه جهان به نام رئالیسم جادویی گسترش یافت.

در این نمایشنامه مرگ و زندگی در هم آمیخته می‌شود تا ما بدانیم که دلبستگی عاطفی و شدیدالحن آدم‌ها به همدیگر گاهی اسباب دردسر برای دیگران می‌شود. در یک خانواده غریب کراوات مادری فوت کرده و حالا جسد این زن دفن نشده و در کنار خانواده‌اش و در یک گنجه زندگی می‌کند. و ادامه ماجرا … با یکی شدن جهان مردگان و زندگان به نمایش در می‌آید.

در این نمایش مهسا باقری؛ بهرام تیغ نورد، رزیتا سبزه قبایی و محمد حسین سعید ایفای نقش می‌کنند که عمدتاً از بازیگران نمایش فهرست هستند.

بازیگران نمایش فهرست خرداد سال گذشته با تحسین بی‌نظیر منتقدان و هنرمندان روبرو شدند.

ازدواج‌های مُرده نوشته آزیا سرنچ تودوروویچ از ۱۱ مهرماه به مدت یک هفته، با دراماتورژی پیمان قدیمی؛ ساعت ۳۰/۱۹ در تالار حافظ به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 26134 ساعت خبر : 12:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26134
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات