لری حرف‌زدن با دستور زبان فارسی در شبکه افلاک

پایگاه خبری گلونی: قصد داشتیم با گذاشتن ویدئوهایی از مجریان و گویندگان شبکه افلاک، لری حرف زدن آنها را نقد کنیم و یک ویدئو هم گذاشتیم اما متاسفانه با همان یک ویدئو چنان عرصه بر ما تنگ شد که قید ویدئو گذاشتن را زدیم و از زدن مثال مشخص پرهیز کردیم.
امیدواریم که مجریان و گویندگان شبکه افلاک بدانند که یک شخصیت حقوقی دارند و ما به عنوان رسانه حق داریم از آنها بخواهیم طبق دستورالعمل سازمانی عمل کنند و لری را در شبکه افلاک درست حرف بزنند. بدیهی است که ممکن است برخی گویندگان یا مجریان بلد نباشند لری خوب بزنند و شاید شما بگویید فلانی در خانه هم همین طور حرف می‌زند اما باید خدمت‌تان عرض کنیم که اگر کسی نمی‌تواند لری حرف بزند و یا دست و پا شکسته حرف می‌زند، نباید در شبکه افلاک لری حرف بزند چون شبکه افلاک طبق وظایفش باید مروج لری و لکی باشد نه این که گویشی را تبلیغ کند که هیچ ربطی به زبان لری ندارد.
شاید شما فکر کنید که منظور ما از لری حرف زدن به کار بردن واژه‌های لری است، بله واژه‌ها هم مهم هستند اما نکته مهم‌تر این است که تقریبا همه، نمی‌گوییم همه، تقریبا همه مجریان و گویندگان شبکه افلاک لری را چه خالص و چه دست و پا شکسته با دستور زبان و نحو فارسی حرف می‌زنند که این امر ضرر به مراتب بیشتر از به کار نبردن واژه‌های لری است. از یاد نبریم که لری دستور زبان خاص دارد که کاملا با فارسی و دیگر گویش‌های ایرانی متفاوت است و این دستور خاص، مهم‌ترین ویژگی زبان‌‌های لری است.
در این باره بیشتر خواهیم نوشت اما ویدئوهای شاهد را نخواهیم گذاشت چون عرصه از سوی برخی مجریان بر ما تنگ شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: پاپی‌سلیمانی

کد خبر : 27266 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات